| کد خبر: 170589 |

◄ آغاز تحقیق بر عوامل موثر بر خستگی ذهنی خلبانان

مدیر گروه ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی از آغاز تحقیقات بر اولویت‌بندی عوامل موثر بر خستگی ذهنی خلبانان خبر داد.

تین نیوز

مدیر گروه ارگونومی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی از آغاز تحقیقات بر اولویت‌بندی عوامل موثر بر خستگی ذهنی خلبانان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد طباطبایی‌قمشه گفت: دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی ایران تحقیقاتی را برای اولویت‌بندی عوامل موثر بر خستگی ذهنی خلبانان و عوامل پروازی آن آغاز کرد.

او با اشاره به درخواست مرکز پزشکی هواپیمایی جمهوری اسلامی  ایران «هما» برای انجام این تحقیقات گفت: ایران نیز با اختلاف‌زمانی نسبت به تحقیقات صورت گرفته در  عرصه بین‌الملل این تحقیقات را آغاز کرده است.

این مقام دانشگاهی به استفاده  از روش ارگونومی مشارکتی در این تحقیقات اشاره کرد و گفت: در این روش افرادی که صاحب تجربه و دانش هستند، اطلاعات ذهنی خود را با استفاده از راهکاری با نام توربین فکری، از طریق امکانی که در شبکه اینترنتی فراهم شده، با محققان در میان می‌گذارند.

طباطبایی درباره مشکلات خلبانان و کادر پرواز گفت:  فنی و ارگونومی صندلی خلبان، شیفت‌های پروازی، مسائل خانوادگی، دور بودن از خانواده و قوانینی که برای سلب اجازه پرواز در شرایط بیماری ارتقا شغلی و تخصیص حقوق به ازای ساعات پرواز و تا خیرهایی که از درب منزل تا لحظه شروع پرواز وجود دارد، کادر پرواز را تحت فشار قرار می‌دهد.

او در ادامه اذعان داشت: اولویت این عوامل و اینکه کدام بیشتر در ایجاد خستگی خلبانان نقش دارند محوریت تحقیقات است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.