| کد خبر: 157134 |

◄ جنرال‌الکتریک بزرگ‌ترین موتور توربوفن جهان را می‌سازد

موتور توربوفن GE9X جنرال الکتریک با تهویه‌ای به قطر 11 فوت و قطر محفظه 14.5 فوت، بزرگ‌ترین موتور جت حال حاضر جهان است.

تین نیوز

موتور توربوفن GE9X جنرال‌الکتریک با تهویه‌ای به قطر 11 فوت و قُطر محفظه 14.5 فوتی، بزرگ‌ترین موتور جت حال حاضر جهان است.

این موتور غول‌پیکر که در حال حاضر مراحل در مرحله توسعه است، برای قدرت بخشیدن به هواپیمای بوئینگ 777X در نظر گرفته‌شده است. این موتور در تمام نقاط آب‌وهوایی جهان و در تمام ساعات شبانه‌روز مورد تست قرارگرفته و به مرحله نهایی اخذ گواهینامه FAA از سازمان هوانوردی فدرال است.

جنرال‌الکتریک در حال آماده‌سازی این موتور برای تست پرواز است. به این منظور این موتور بر روی جایگاه شماره دو بال سمت چپ هواپیمای آزمایشی بوئینگ 400-747 شرکت جنرال‌الکتریک قرارگرفته است.

این عمل به جنرال‌الکتریک این امکان را می‌دهد که موتور جدیدش را در کنار موتورهای مشهور و قابل‌اطمینان CF6-80C2s مورد آزمایش قرار دهد و با این موتورهای قدرتمند مقایسه کند.

تصویر رسمی منتشرشده از طرف جنرال الکتریک موتور GE9X را بر روی بوئینگ 400-747 نشان می‌دهد که به دلیل ابعاد بزرگ مجبور شده‌اند موتور را در جلوی بال و کمی بالاتر از لبه جلویی بال قرار دهند تا به زمین برخورد نکند. البته باوجود تمام این کارها بازهم موتور غول‌پیکر جنرال الکتریک فقط 1.5 فوت با زمین فاضله دارد.

جنرال الکتریک اعلام کرده که ابعاد بزرگ موتور GE9X در عملیات زمینی غیر از فرود و تیک‌آف نگران‌کننده است. به نظر می‌رسد مانند نمونه‌های قبلی بوئینگ 777، بال هواپیمای جدید هم هنگام فرود کمی به بالا حرکت کند تا شرایط فرود ایمن را برای این موتورها ایجاد کنند.

جنرال‌الکتریک برای اینکه بال‌های هواپیمای آزمایشی توان بیشتری برای نگه‌داشتن سنگینی موتور GE9X داشته باشند بست‌های 6 فوتی سر بال‌ها را حذف کرده و طول بال را به 195 فوت کاهش داده است.

موتور مونتاژ شده بر روی هواپیمای آزمایشی بوئینگ ۷۴۷، چهارمین نمونه از این برنامه است. شرکت جنرال‌الکتریک قصد فروش ۲ موتور به شرکت بوئینگ را دارد تا در سال آینده و در اولین هواپیمای ۷۷۷X، مورداستفاده قرار گیرند. بوئینگ نیز امیدوار است که در اوایل سال ۲۰۱۹، پرواز آزمایشی هواپیمای ۹-۷۷۷ که اولین هواپیما از پروژه ۷۷۷X است، اجرا شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.