| کد خبر: 226518 |

رونمایی از سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از رونمایی سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو به مناسب دهه فجر خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از رونمایی سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو به مناسب دهه فجر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سید مناف هاشمی معاون حمل ونقل وترافیک شهردار تهران درباره رونمایی سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو اظهارداشت: به موجب پیگیری‌هاب صورت گرفته، در نیمه دوم بهمن 1399 چند اتفاق خوب و قابل توجه در شبکه مترو تهران شکل خواهد گرفت.

وی گفت: یکی از این برنامه‌ها، رونمایی از سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو است. از جمله موضوعات مهمی که برای اخذ وام از اسناد ملکی مورد نیاز بوده و شهروندان تهرانی بابد تشریفات آن را با صرف وقت و هزینه انجام می‌دادند، استعلام محل ملک مورد نظر در رابطه با قرار‌گیری در محدوده حریم شبکه مترو بود.

وی گفت: این امر به موجب همکاری مشترک شرکت راه‌آهن شهرب تهران و حومه (‌مترو) و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، از طریق فضای مجازیچی تسهیل شده و به این ترتیب استعلام املاک واقع شده در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، صرفاً از طریق نمایندگان بانک‌ها و دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته و نیازی به حضور شهروندان برای اخذ استعلام مربوطه نخواهد بود.

وی گفت: شیوه پاسخ‌گویی حضوری به استعلام‌های حریم و معارضات مترو در تهران طی چند سال اخیر، وقت و انرژی فراوانی از شهروندان تهرانی گرفته و بخصوص در ایام کرونا و با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دردسرهای فراوانی برای ارباب رجوع رقم زده بود.

وی گفت: در شکل جدید کار، نماینده بانک یا دفترخانه با بازگشایی رمز ورود مخصوص خود در تارنمای my.tehran.ir با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که از شرکت مترو دریافت می‌کند، بدون فوت وقت و نیاز به حضور فیزیکی، استعلام مربوطه را از طریق سایت Inquiry.tehran.ir انجام داده و پاسخ لازم را اخذ می‌کند. با این اقدام نرم‌افزاری که حدود 5 ماه زمان برای طراحی و اجرای آن صرف شد، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت ارباب رجوع بابت مراجعه حضوری به شرکت مترو، سرعت اخذ استعلام‌ها نیز افزایش مطلوبی خواهد‌یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.