| کد خبر: 236605 |

بارش باران در ۶ استان

کاهش دمای شمال کشور تا ۱۰ درجه

تین نیوز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در شش استان برای امروز و فردا (۹ و ۱۰ آبان ماه) و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در شمال کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا (۹ و ۱۰ آبان ماه) در بخش‌هایی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد و در غرب گیلان و ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود. سه شنبه (۱۱ آبان ماه) در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و نواحی از خراسان شمالی افزایش ابر و بارش خفیف باران انتظار می رود و در سایر نقاط کشورجوی پایدار حاکم خواهد بود.

به گقته ضیاییان چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) با گذر موج تراز میانی در نواحی شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش باران، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود. پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) شدت و گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب، ارتفاعات جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز و نواحی مرکزی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ طی روزهای پایانی هفته کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز دور از انتظار نیست. دریای خزر هم پنجشنبه (۱۳ آبان ماه) مواج و توفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۰ آبان) نیمه ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه (۱۱ آبان) صاف تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰آبان) بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد و اهواز با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین استان‌های کشورهستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.