| کد خبر: 224689 |

مدیر کارگروه اشتغال و اقتصاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

برگزاری دوره آموزشی باغداری درختان گردو در روستای گرمارود دهستان زوارک الموت شرت شرقی

مدیر کارگروه اشتغال و اقتصاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت : به منطور اشنایی روستاییان ساکن دهستان زوارک الموت شرقی با روش های نوین دوره های آموزشی باغداری درختان گردو در این روستا برگزار می شود

تین نیوز

قزوین- مدیر کارگروه اشتغال و اقتصاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت : به منطور اشنایی روستاییان ساکن دهستان زوارک الموت شرقی با روش های نوین دوره های آموزشی باغداری درختان گردو در این روستا برگزار می شود .

مازیار سلخوری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:در چند ساله اخیر به علت سرمای هوا و سوختن محصولات باغی در روستاهای الموت برخی از باغداران اقدام به قطع درختان کهنسال خود می کردند. محصول اصلی روستای گرمارود از دهستان زوارک و بخش معلم کلایه گردو می باشد که باغداران این روستا نیز بخاطر سرما در چند سال اخیر درآمدی از برداشت گردو نداشتند.

وی در ادامه افزود: عدم اطلاع کافی از باغداری، تغذیه نامناسب، عدم نگهداری درست از محصولات از جمله مواردی است که سبب شده تا محصولات باغداری در الموت بهره وری مناسبی نداشته باشد.

مدیر کارگروه اشتغال در ادامه بیان کرد: با توجه به احصاء مشکلات باغداری، اقدام به برگزاری دوره های متناسب با بوم هر روستا و محصولاتشان با سرفصل نگهداری درست، تغذیه مناسب، پیوند درختان در زمان مناسب، نوع استفاده از سم ها و کودهای متناسب با هر محصول و ... برای باغداران کردیم و بصورت تئوری آموزش داده شد.

سلخوری در پایان گفت: علاوه بر دوره های آموزش تئوری، در اسفند ماه بصورت عملی نحوه پیوند زدن و پیوندهای اصلاح شده در روستاها آموزش داده می شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.