انقلاب بزرگ در اندازه و راحتی صندلیهای کلاس «اکونومی» هواپیما
کد خبر: 201767 |
صندلیهای هواپیماها در کلاس «اکونومی» به دلیل قیمت پایینتر نسبت به بخشهای «فرست کلاس» و «بیزینس کلاس» با فاصله کمتری جاگذاری شده و البته راحتی کمتری نیز دارد. اما یک شرکت ساخت صندلی هواپیما، به تازگی از طرحهای مفهومی خود رونمایی کرده که با استفاده از «پد»های دو طرف صندلی، فضای بیشتر و راحتتری به مسافران اکونومی کلاس هواپیماها ارائه میدهد. این بالشتکها در عین ایجاد یک حریم خصوصی اضافه برای شخص، فضایی برای استراحت و یا خوابیدن به وجود میآورند.خبرنگاران بخش «سفر» وبسایتCNN در مراسم رونمایی از نمونه اولیه این صندلیها حضور یافته و از امکانات تازه بازدید کردهاند.
منبع: CNN
ترجمه و تنظیم: مهرنوش میرزاییمهر
-
مفهوم جدید
طرح جدید صندلیهای هواپیما با «پَد»های نرم چسبیده به صندلی ساخته شده است که از هر دو طرف صندلی به عقب میچرخد و تجربه نشستن در هواپیما را با داشتن فضای خصوصی و خواب راحت همراه میکند. طرحهای صندلی اکونومی که در حال حاضر استفاده میشوند با استفاده از کوسنهای گردن هم آزمایش شدهاند. به عنوان مثال، صندلیهای اکونومی ایرلاین «كاتا» در هواپیماهای ایرباس A350 ، به مسافران اجازه میدهد تا بالشتکهای صندلی خود را به شش موقعیت مختلف منتقل كنند.
-
توان طراحی
این صندلیها حاصل کار «لوک مایلز» بنیانگذار شرکت طراحی «سرزمین جدید» است. پیش از این مایلز رئیس بخش طراحی ایرلاین Virgin Atlantic بوده است. باتوجه به اینکه گرایش این شرکت به ایجاد فضای شخصی برای مسافران است، در تازهترین برنامههای خود قصد دارد فناوری تشخیص چهره را هم به این ترکیب اضافه کند. ایده آقای مایلز این است که وقتی پد صندلی تشخیص دهد مسافر خوابیده است، مانیتور روبهروی آن به طور اتوماتیک خاموش میشود.
اخبار مرتبط