| کد خبر: 205694 |

◄ حضور 12 استارتاپ حمل‌ونقلی در دومین نمایشگاه «شهر هوشمند»

در دومین نمایشگاه شهر هوشمند بخش حمل و نقل ۱۲ شرکت بزرگ هوشمندسازی حضور خواهند داشت

تین نیوز

 نشست خبری دومین نمایشگاه شهر هوشمند با حضور امیر شجاعیان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک فن اوری اطلاعات و امار و رضاییان  دبیر اجرایی این نمایشگاه در محل وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی این نمایشگاه در ابتدای این نشست با اعلام اینکه دومین نمایشگاه شهر هوشمند 11 اسفند لغایت 13 اسفند ماه سال جاری با حضور شرکتهای دانش بنیان، استارت آپ‌ها و دستگاه های متولی در محل مصلی تهران برپا خواهد بود، عنوان کرد: بهبود کیفیت زندگی شهری و روستایی، توسعه بازار شهر هوشمند، بررسی نقش مدیریت ساخت‌وساز در توانمندسازی، بهینه‌سازی و ارائه مدل‌های مناسب در توسعه شهر هوشمند، ایجاد فضا و بستر مناسب جهت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت حمل‌ونقل در جهت ترافیک هوشمند از جمله اهداف این نمایشگاه ذکر کرد.

او در ادامه افزود: ما در این دوره از نمایشگاه سعی خواهیم کرد پروژه‌های که در این نمایشگاه موفق بوده را در معرض نمایش و توجه قرار دهیم.

مجری این نمایشگاه در ادامه سخنان خود اضافه کرد: آن دسته از ایده های استارت آپ ها که قابلیت اجرایی داشته اما به آن توجهی نشده، در این دوره از نمایشگاه اقدام به معرفی بیشتر آنها خواهیم داد.

رضاییان اعلام کرد: در این نمایشگاه ۱۲ شرکت بزرگ هوشمندسازی حمل و نقل حضور خواهند داشت ضمن اینکه پاویون ستاد توسعه حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این دوره از نمایشگاه میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان حمل و نقلی برای ارائه دستاوردهایشان خواهد بود.

در ادامه این نشست امیر شجاعیان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و آمار مسیر هوشمندسازی را  بی انتها دانست و گفت: پایه و اساس دولت هوشمند بیگ دیتا است که اگر در تمام بخش ها اطلاعات وجود داشته باشد امکان برنامه‌ریزی به وجود می آید.  برای مثال اگر در بخش ترافیک دارای این دیتاها باشیم امکان حل این چالش وجود خواهد داشت.

او با بیان اینکه دولت الکترونیک متفاوت از دولت هوشمند است، بیان کرد: متاسفانه تاکنون در بخش دولت هوشمند دستاوردی به دست نیامده است. 

شجاعان در خصوص سرفصل‌های این نمایشگاه بیان کرد: سیستم‌های کنترلی، سیستم های سوختی، گردشگری الکترونیک و حمل و نقل، فرودگاه‌های هوشمند و ... از سرفصل های حمل و نقل هوشمند است که فرصت مناسبی در این نمایشگاه برای تبادل اطلاعات وجود دارد.

او اعلام کرد: در این نمایشگاه برای نخستین بار 11 شهرداری از استان های مختلف و شهرستان های تهران حضور دارند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.