| کد خبر: 163558 |

◄ توقف یک‌ساله برنامه‌های شهرداری با استعفای نجفی

یک کارشناس امور شهری از توقف یک ساله برنامه‌های جدید شهر با استعفای شهردار خبر داد.

تین نیوز

یک کارشناس امور شهری از توقف یک ساله برنامه‌های جدید شهر تهران با استعفای شهردار خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی خواجوی اظهار کرد: تهران پس از چند ماه تغییر و تحول مدیریتی به تازگی داشت در مسیری قرار می‌گرفت که امید برای شروع برنامه‌های اصلاحی از ابتدای سال 97 قوت گرفته بود اما استعفای نجفی، شروع برنامه‌های جدید را دست‌کم یک‌سال به تاخیر خواهد انداخت که شاید جبران آن ممکن نباشد.  

وی تصریح کرد: استعفای نجفی، پایتخت را دست‌کم برای یک‌سال از اصلاحات مورد مطالبه شهروندان محروم می‌کند و شهر را در وضعیت بلاتکلیفی که معمولا در دوره‌های انتخاب مدیریت شهری و جابه‌جایی مدیران به وجود می‌آید، قرار می‌دهد.

خواجوی با تاکید بر وجود مدیریت و برنامه جامع در اداره شهر، ابراز داشت: آسیب و ضربه دوم ناشی از استعفای نجفی، طولانی شدن دوره انتظار مردم برای متحول شدن چهره شهر و ملموس شدن برنامه‌های اصلاحی است.

وی افزود: این وضعیت امید مردم به دوره جدید مدیریت شهری را تضعیف کرده و به مشارکت آنها در برنامه‌های اصلاحی آینده شهر ضربه وارد می‌کند و لذا طبیعی است اصلاحات اساسی در کوتاه‌مدت به منزله جراحی سختی است که انجام شدن آن بدون مشارکت و تحمل دوره گذار از سوی شهروندان ممکن نیست.

به گزارش تین‌نیوز، استعفای شهردار تهران در واپسین روزهای سال گذشته شوک بزرگی بود که مردم و شهر را را در هاله‌ای از ابهام گذاشت و سوالاتی را نزد افکار عمومی مطرح کرد که آیا فشارهای سیاسی باعث چنین تصمیمی شد و یا بیماری تائید شده نجفی، دلیل هرچه باشد باید تا تشکیل شدن اولین جلسه شورای شهر منتظر بود و دید که نمایندگان مردم در پارلمان شهری در این باره چه تصمیمی خواهند گرفت.                          

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.