| کد خبر: 170850 |

◄ درخواست ایجاد تشکل صنفی کارگری برای کارکنان راه‌آهن ارائه شد

درخواست تشکیل تشکل کارگری راه‌آهن به مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی داده شد و پیرو آن نامه، هم‌اکنون کارگران راه‌آهن می‌توانند در راستای مقررات فصل ششم قانون کار، نسبت به ایجاد «انجمن صنفی کارگری» و یا «شورای اسلامی کار» اقدام کنند.

تین نیوز

با افزایش نهادهای مدنی در کشور به‌جای نهادهای موازی دولتی امید به احقاق حقوق مردم در جامعه بالاتر می‌رود. امیدی که هم‌اکنون برای کارگران شرکت راه‌آهن با ایجاد تشکل صنفی کارگری ایجاد شده است.

به گزارش تین‌نیوز، یک فعال کارگری راه‌آهن در این‌باره به خبرنگار ما گفت: درخواست تشکیل این نهاد صنفی دهم اردیبهشت، به مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی داده شد و پیرو آن هم‌اکنون کارگران راه‌آهن می‌توانند در راستای مقررات فصل ششم قانون کار، نسبت به ایجاد «انجمن صنفی کارگری» و یا «شورای اسلامی کار» اقدام کنند.

رضا زینعلی افزود: این انجمن، یک نهاد قانونی برای دنبال کردن مطالبات کارکنان و کارگران کشور است. چراکه ما سالیان سال است چنین انجمنی را در راه آهن نداشتیم و مطالبات کارکنان به‌دلیل محدودیت‌های قانونی نادیده گرفته می‌شد.

زینعلی اضافه کرد: حالا اما با پیگیری‌های صورت‌گرفته در چارچوب‌های قانونی می‌توانیم مطالبات‌مان را دنبال کنیم.

او تصریح کرد: در پیگیری‌ این موضوع، کوچک‌ترین قصدی را که در تعارض با راه‌آهن باشد نداریم بلکه می‌خواهیم این تشکل در تعامل با سازمان به‌صورت مکمل عمل کند.

زینعلی توضیح داد: به این ترتیب اگر نامه‌ای از سازمان به مجلس یا به سازمان برنامه و بودجه و... برای احقاق حق پرسنل گرفته شود ما هم پیرو درخواست راه‌آهن، با سربرگ انجمن و به‌صورت قانونمند درخواست خود را دنبال و پیگیری کنیم. چراکه گاها مطالبات کارگران به اتهام در چارچوب درخواست‌های قانونی نبودن، دیده نمی‌شود.

این فعال کارگری تاکید کرد: به هرحال تعداد پرسنل کارگری راه‌آهن در سراسر کشور کم نیست و امیداریم که به این وسیله بتوانیم برای پرسنل این سازمان کاری انجام دهیم.

لازم به توضیح است که ایجاد انجمن صنفی کارگری برای کارکنان راه‌آهن، حداقل در پنج استان و با عضویت حداقل 50 کارگر شاغل در این شرکت ممکن خواهد شد که طبق اخبار رسیده کارگران این شرکت، قطعا به سرعت نسبت به تشکیل چنین نهاد مدنی اقدام خواهند کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.