| کد خبر: 176503 |

◄ اولویت وزیر راه، توسعه حمل‌ونقل ریلی باشد

حمل‌ونقل ریلی این پتانسیل را دارد که مشکلات سایر شقوق حمل‌ونقل را نیز کم کند؛ چراکه به‌لحاظ سرانه مصرف سوخت و جلوگیری از گسترش آلاینده‌های زیست‌محیطی و هم‌چنین کمک به اقتصاد کشور در شرایط فعلی سرآمد است.

تین نیوز

حمل‌ونقل ریلی در مقایسه با سایر شقوق حمل‌ونقل، ایمن‌ترین است. بنابراین  وزیر راه وشهرسازی نسبت به توسعه آن باید اهتمام جدی داشته باشد.

index

به گزارش تین‌نیوز، یک عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن بیان مطلب فوق، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: حمل‌ونقل ریلی این پتانسیل را دارد که مشکلات سایر شقوق حمل‌ونقل را نیز کم کند؛ چراکه به‌لحاظ سرانه مصرف سوخت و جلوگیری از گسترش آلاینده‌های زیست‌محیطی و همچنین کمک به اقتصاد کشور در شرایط فعلی سرآمد است.

یوناتن بت‌کلیا اضافه کرد: بنابراین لازم است که گسترش استفاده از این نوع حمل‌ونقل یکی از  مهم‌ترین برنامه‌های وزیر راه‌وشهرسازی در سه سال باقی‌مانده از عمر دولت دوازدهم باشد.

بت‌کلیا ضمن تشریح تجربه کشورهای توسعه‌یافته در زمینه توسعه صنعت ریلی، ادامه داد: کشورهای توسعه‌یافته در راستای صرفه‌جویی در منابع مالی، اولویت سرمایه‌گذاری را به این صنعت داده‌اند و به همین دلیل هم هست که حمل‌ونقل ریلی در همه دنیا اولین و مهم‌ترین وسیله جابه‌جایی کالا و مسافر است.

این نماینده مجلس ضمن ابراز امیدواری از این‌که در دوره آقای اسلامی به کاهش سوانح جاده‌ای توجه شود، افزود: تجربه سال‌ گذشته نشان می‌دهد که با شروع فصول سرد سال، استفاده از حمل‌ونقل ریلی می‌تواند به کمک پروازهای تاخیری و جاده‌های مسدود بشتابد، اما در این شرایط و در  جهت رفاه حال مسافران، سرعت انجام کار می‌تواند مساله مهم‌تری باشد.

بت‌کلیا اضافه کرد: بنابراین لازم است که تیم وزیر راه‌وشهرسازی به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشند.

این نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس خاطرنشان کرد: البته از مساله تامین منابع مالی نیز نباید غافل بود چراکه راه‌آهن و شرکت‌های ریلی برای تامین اهداف خود به بودجه احتیاج دارند.

بت‌کلیا به ضرورت استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی اشاره کرد و تاکید کرد: وزیر راه به مساله بهره‌وری از حمل‌ونقل ترکیبی نیز توجه داشته باشد.  

او هم‌چنین در مورد تمهیدات مجلس برای توسعه راه‌آهن و حمل‌ونقل ترکیبی گفت: کمیسیون عمران در این زمینه‌ها قدم‌های بسیاری را برداشته است و به تلاش خود برای ارتقای این دو شیوه حمل ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    باسلام.
    در کشوری که به ندرت اکثر کارمندان و کارگران شرکتها و کارگران بخاطر ورشکستگی صنایع به کارهایی از قبیل مسافرکشی و شغلهای دیگر روی اورده باید هم بودجه کشور به سمت ریل برود.
    تعجب میکنم که چرا تا حرف از توسعه میشود بجای راه اندازی خط تولید همه به فکر ریل می افتند در صورتیکه در کشورهای پیشرفته از ریل بیشتر برای جابجایی مسافر استفاده میشود.
    بجای هدفمندی هزینه سوخت بفکر بیکار کردن رانندهای جاده هستید!!
    حتما راننده تاکسی کم داریم.
    بااین طرز فکر اینده درخشانی در پیش روی داریم.

    سهامداران شرکتهای ریلی پشتشان گرم است

    • ناشناس 0 0

      ما در چهاررراه بین المللی قرار داریم و برای استفاده از این چهارراه باید خطوط ریلی را توسعه دهیم!
      اولویت کشور تکمیل کریدور های شرق به غرب و شمال به جنوب ، راه اهن بصره-خرمشهر ، راه اهن بنادر و راه آهن هایی که بالای 80 درصد پیشرفت کرده اند باید باشد!
      اگر کریدور های بین المللی هر چه زودتر تمام نشود ما از ده ها میلیون دلار محروم میشویم!

      این خطوط رقیب تاکسی رانی نیست!

  • ناشناس 0 0

    سلام
    اولویت خطوط ترانزیت باشدباارزحاصل ازترانزیت میتوان خطوط داخلی راتوسعه داد