| کد خبر: 175883 |

◄ سهم ریل از بندر باید به 45 درصد برسد

در حال حاضر سهم ریل از بنادر کشور حدود 15 درصد است که طبق قول‌های وزارت راه‌وشهرسازی و با تشکیل معاونت ریلی در سازمان بنادر، قرار است این سهم به 45 درصد برسد.

تین نیوز

در حالی در تاریخ 24 و 25 مهرماه جاری، مانور مشترک حمل کانتینر ریلی در بندر شهید رجایی در سکوت خبری برگزار شد که یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توسعه بخش ریلی و به ویژه افزایش سهم ریل در جابه‌جایی بار از بنادر بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقلی در این باره به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر سهم ریل از بنادر کشور حدود 15 درصد است که طبق قول‌های وزارت راه‌وشهرسازی و با تشکیل معاونت ریلی در سازمان بنادر، قرار است این سهم به 45 درصد برسد.

سمیعی

محمد سمیعی اضافه کرد: بنابراین اگرچه انجام مانورهای این‌چنینی نشان از توجه به حوزه حمل‌ونقل و چالش‌های آن دارد اما آنچه مهم است عملیاتی کردن پروژه‌های حمل‌ونقل ترکیبی در سریع‌ترین زمان ممکن به‌منظور دستیابی به آمار فوق است.

سمیعی افزود: مشکل اصلی حوزه حمل‌ونقل از دیرباز، عدم هماهنگی سازمانی بین مدهای حمل‌ونقل نظیر نمونه‌های مترقی کشورهای توسعه‌یافته‌تر است. چراکه توسعه حمل‌ونقل دریایی به‌دلیل حمل بار با حجم انبوه به‌وسیله کشتی‌ها، بدون توسعه حمل‌ونقل ریلی ممکن نیست.

این کارشناس حمل‌ونقلی توضیح داد: امروزه اتصال بندر به ریل و یکپارچه‌سازی حمل ریلی-دریایی یک تمایز رقابتی محسوب می‌شود؛ چراکه با توجه به رقابت‌پذیر بودن زنجیره حمل‌ونقل، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و نیز اتصال راه‌آهن به بنادر کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

در حال حاضر بندر امام، بندر امیرآباد، بندر شهید رجایی با 59 کیلومتر خط و بندر آستارا با 100 کیلومتر خط به ریل متصل‌اند و اتصال چابهار، بندر امیرآباد با تکمیل اسکله رو-رو در آن و بندر انزلی از برنامه‌های مشترک و پیش روی سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه‌آهن به‌منظور اتصال بنادر به سیستم ریلی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.