| کد خبر: 162932 |

حسن روحانی:

◄ ایران-آذربایجان شاهراه ترانزیت ریلی خواهد شد

​رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به اقدام مشترک ایران و آذربایجان از تکمیل راه‌آهن رشت –آستارا و کری دور شمال – جنوب خبر داد اشاره کرد گفت: این اقدام مشترک به کشور‌های منطقه کمک خواهد کرد.

تین نیوز

رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به اقدام مشترک ایران و آذربایجان از تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا و کریدور شمال-جنوب خبر داد اشاره کرد گفت: این اقدام مشترک به کشور‌های منطقه کمک خواهد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، حسن روحانی در دیدار با شاهین مصطفی‌اف گفت: ایران و آذربایجان می‌توانند در آینده به شاه‌راهی برای اتصال مناطق آسیا و آفریقا به شمال اروپا تبدیل شوند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر رایزنی در راستای تدوین رژیم حقوقی دریای خزر گفت: سرمایه‌گذاری‌های متقابل و حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و برای ساماندهی فعالیت‌های مشترک اقتصادی در این منطقه برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری میزان روحانی همچنین بر لزوم ادامه رایزنی و همکاری مسئولان دو کشور در راستای تدوین رژیم حقوقی دریای خزر و برنامه‌ریزی برای ساماندهی فعالیت‌های مشترک اقتصادی در این منطقه تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم تشویق بخش‌های دولتی و خصوصی برای توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، گفت: امروز دو کشور در بخش‌های مختلف ازجمله صنعتی، داروسازی، ساخت خودرو، کشاورزی و گردشگری روابط خوبی باهم دارند و در دیگر بخش‌ها ازجمله ترانزیت و همکاری‌های مشترک در دریای خزر نیز گام‌های مشترکی در راستای توسعه مناسبات برداشته‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد نیز از درباره توافق‌نامه ریلی بین ایران و آذربایجان گفت: بین ایران و آذرباییجان توافقنامه یک میلیارد دلاری صورت گرفت که سهم هر کشور برای سرمایه‌گذاری 500 میلیون است.

 در سفر شاهین مصطفی‌اف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به ایران، دوازدهمین کمیسیون اقتصادی- تجاری دو کشور برگزار خواهد شد و در دیدار با چند نفر از مقامات ایرانی، زمینه‌های گسترش همکاری‌های بین دو کشور موردبحث قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.