| کد خبر: 20066 |

توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نخستین آمارنامه دریایی کشور منتشر می‌شود

تین نیوز | دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انتشار نخستین آمارنامه دریایی کشور خبر داد.
 
دکتر محمد سعید سیف، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره انتشار نخستین آمارنامه دریایی کشور اظهارکرد: این آمارنامه مشتمل بر شاخص‌های اصلی آماری دریای کشور در حوزه‏‌های شیلات، کشتی‌‏سازی، حمل و نقل دریایی، بنادر، کشتیرانی، مواد و تجهیزات، گردشگری دریایی و محیط زیست دریایی است و به صورت سالانه از امسال منتشر می‌شود.
 
وی درباره اهداف انتشار این آمارنامه افزود: ایجاد هم افزایی بین ارگان‌های دریایی و بهره‏‌گیری از توانمندی‌‏های موجود دریایی کشور از مهمترین اهداف انتشار این آمارنامه است و اطلاعات موجود در آن می‏‌تواند مبنای مناسبی برای تمام تصمیم‌‏گیری‌‏ها و برنامه‏‌ریزی‏‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی دریایی باشد.
 
سیف تصریح کرد: گستردگی صنایع دریایی و منابع ارزشمند آن‏ها ایجاب می‏‌کند که بتوان با طبقه‏‌بندی مناسب و بررسی گلوگاه‏‌ها و مشکلات حوزه علوم و فنون دریایی گامی بلند در جهت توسعه فناوری‏‌های دریایی کشور برداشت.
 
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به صنایع دریایی کشور در جهت افزایش قدرت اقتصادی و اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: انتشار و به روز رسانی این آمارنامه می‌تواند کمک شایانی به فعالان این حوزه کند و گام موثری در راستای معرفی صنایع دریایی در کشور است.
 
وی در پایان گفت: نخستین آمارنامه صنایع دریایی در مراحل نهایی تجمیع اطلاعات و مطالعات تطبیقی است و امیدواریم ظرف دو ماه آینده منتشر شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.