| کد خبر: 264043 |

محمد مهدی سالاری مشاور امور دریایی وزیر صنعت شد

طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت محمد مهدی سالاری به عنوان مشاور امور دریایی وزیر و سرپرست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی منصوب شد.

تین نیوز

طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت محمد مهدی سالاری به عنوان مشاور امور دریایی وزیر و سرپرست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی منصوب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، محمد مهدی سالاری طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن تجارت به عنوان «سرپرست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور» و «مشاور وزیر در امور دریایی» منصوب شد.
عباس علی آبادی به عنوان دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور، ضمن تاکید بر بهره گیری از توان بخش خصوصی و بالاخص فعالین دریایی و صنایع بزرگ دریایی کشور در راستای اعتلای صنایع و فنّاوری های دریایی کشور، شش خواسته اساسی را نیز در این حکم انتصاب مطرح نمود:
۱) تعریف و مثمر نمودن طرح های ملی در زمینه: پیشرانش سبز و کربن صفر، شناور های کوچک نوین و پیشرفته (صیادی و تفریحی) و سکو های حفاری و استخراج منابع و معادن دریایی آب های عمیق.
۲) اثر بخشی و احیای جایگاه دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی به عنوان مرجعیت در همه امور دریایی به خصوص اقتصاد دریامحور.
۳) مطالعه و برنامه ریزی در طرح های صنعتی، اقتصادی، تجاری و تفریحی گردشگری؛ و شکل دهی به «زیست بوم های چندمنظوره دریایی» و «خوشه های صنعتی دریایی» در مناطق ساحلی دریایی و جزایر.
۴) برنامه ریزی برای توسعه زنجیره ارزش صنایع دریایی و بستر سازی جهت ورود کلیه صنایع مرتبط داخلی به عرصه دریایی با تأکید بر اخذ تاییده ها و مجوز ها با کمک سازمان استاندارد و موسسات رده بندی.
۵) حمایت از طرح های فنّاورانه صنایع دریایی دانشگاه ها، پژوهشکده ها و شرکت های دانش بنیان با کمک صندوق توسعه صنایع دریایی و بسترسازی برای ورود شرکت های دانش بنیان به زیست بوم دریایی.
۶) رونق بخشی به صنایع کشتی سازی بزرگ مقیاس و صنایع فراساحل جهت پاسخگویی موثر و به روز به کارفرمایان، مالکین و بهره برداران داخلی و خارجی و افزایش توان رقابت با صنایع منطقه ای و فرامنطقه ای.
شایان ذکر است این مسئولیت از سال ۱۴۰۰ بر عهده سعید جعفری کرهرودی بود، که به تازگی به معاونت نوسازی و بهره برداری ایدرو منصوب شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.