| کد خبر: 241825 |

ابتکار عمل سازمان ملل برای نجات نفتکش صافر

سازمان ملل از ارائه یک ابتکارعملی برای نجات نفتکش صافر به طرف‌های درگیر یمن و حمایت این طرف‌ها از ابتکارعمل سازمان ملل خبر داد.

تین نیوز

 دیوید گریسلی، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن در سخنانی اعلام کرد که طرح سازمان ملل برای جلوگیری از وقوع تهدید نفتکش صافر حمایت طرف‌های یمنی را به همراه داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با "قابل اجرا" خواندن این طرح اظهار کرد: سازمان ملل هزینه لازم برای اجرای این طرح را ۸۰ میلیون دلار تعیین کرده است و این شامل عملیات نجات و اجاره یک نفتکش بسیار بزرگ برای نگهداری نفت، خدمه و تعمیر و نگهداری نفتکش صافر به مدت ۱۸ ماه می‌شود.

گریسلی ادامه داد: اجرای موفقیت‌آمیز این طرح منوط به تعهدات مالی سریع کمک کنندگان برای شروع کار در آغاز ماه ژوئن است.

وی همچنین نسبت به تاخیر در آغاز این ابتکارعمل و رها کردن نفتکش صافر به حال خود که به مثابه "یک بمب ساعتی" است، هشدار داد.

گریسلی همچنین اعلام کرد که هلند به عنوان یکی از ذینفعان اصلی در زمینه حمایت از تلاش‌های سازمان ملل، میزبان نشست طرف‌های اهدا کننده مالی برای برنامه عملیاتی اعلام‌شده خواهد بود اما تا بدین لحظه هیچ تاریخی برای این نشست تعیین نشده است.

وی ضمن هشدار نسبت به احتمال نشست نفت در نفتکش صافر، افزود: اگر اجازه داده شود نشت رخ دهد، یک فاجعه زیست‌محیطی و انسانی بزرگ در کشوری رخ خواهد داد که بیش از هفت سال جنگ آن را ویران کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.