| کد خبر: 156859 |

عضو هیئت‌مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته عنوان کرد

◄ دو چالش «چابهار» برای اتصال به بازارهای منطقه

از دیرباز این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک خود مورد توجه همه دولت‌های منتخب قرار می‌گرفت، اما احتمالاً به دلیل نگاه‌های غیر اقتصادی، توسعه این بندر همواره مورد چالش بوده است .

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: پررنگ شدن بندر چابهار در اذهان عمومی و تجار اهمیت فراوانی در رونق این بندر دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهرشاد معین انصاری در گفتگو با تین‌نیوز تاکید کرد: اصولاً وجود یک بندر تجاری موجب کسب‌وکار و رونق اقتصادی محلی و به تبع آن در سطح کلان موجب درآمدزایی و امنیت حاکمیتی و ملی می‌شود. حالا تصور کنید آن بندر از لحاظ موقعیت جغرافیایی موجب کم کردن فاصله‌ها نسبت به مراکز توزیع و سرزمینی هم باشد.

او با اشاره به افتتاح فاز 1 بندر شهید بهشتی چابهار گفت: از دیرباز این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک خود مورد توجه همه دولت‌های منتخب قرار می‌گرفت، اما احتمالاً به دلیل نگاه‌های غیراقتصادی، توسعه این بندر همواره مورد چالش بوده است .

انصاری ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر این نگاه تغییر پیدا کرده و با توجه به نیازهای کشورهای همسایه که به آب‌های آزاد دسترسی ندارند توسعه آن مورد توجه قرار گرفته است. مطمئناً افتتاح فاز یک این بندر برای کشورمان و همچنین کشورهای پیرامونی و دور دست که این بندر را جهت مروادات اقتصادی خود انتخاب خواهند کرد، موجب خیر و برکت و صلح و دوستی‌های ماندگار خواهد شد .

عضو هیئت‌مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به چالش‌های احتمالی پیش رو در مسیر توسعه چابهار گفت: در کل چالش‌ها را در این خصوص به دو دسته می‌توان تقسیم کرد. دسته اول به خود سازمان بنادر برمی‌گردد که باید با توجه به علم اقتصاد روز و در کنار تعامل با ارگان‌های حاکمیتی دیگر که برحسب قانون وجود آنها الزامی است، شرایطی را فراهم کنند که این بندر را همواره در ذهن‌ها پر رنگ نشان دهند. این امر به ویژه برای  شرکت‌های کشتیرانی، صاحبان صنایع و معادن، تجار بخش خصوصی اهمیت بسیاری دارد.

 او افزود: دسته دوم چالش‌ها به عوامل حاکمیتی و ملی و پسکرانه این بندر مربوط می‌شود که باید چابهار  را به راحتی و امنیت کامل به بازار توزیع و کشورهای همسایه مرتبط کند. نداشتن این نگاه در سطح کلان چالش بزرگ دیگری را برای این بندر به همراه خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.