| کد خبر: 70976 |

◄ لامبورگینی هوراکان سوار شوید!(+ عکس)

تین نیوز | لامبورگینی، گالاردو LP550-2 را برای بزرگداشت راننده آزمایشگر لامبورگینی، ولنتینو بالبونی تولید کرده بود. مشخصه اصلی این خودرو دیفرانسیل عقب بودن آن بود که به دلیل علاقه بالبونی به این گونه سوپراسپرت ها بود. این بار لامبورگینی با جانشین گالاردو یعنی هوراکان LP580-2 راه گالاردو را ادامه داده است.

به گزارش تین نیوز، هوراکان LP580-2، 1384 کیلوگرم وزن دارد که کاهش 33 کیلوگرمی نسبت به گونه دو دیفرانسیل را نشان می دهد اما این مدل به دلیل دیفرانسیل عقب بودن، رانندگی جذابتر و هیجان انگیز تری دارد. قدرت موتور V10 این مدل همانطور که از نامش مشخص است 580 اسب بخار در دور موتور 8000 است که 30 اسب بخار از مدل دو دیفرانسیل در دور موتور 8250 کمتر است. گشتاور این مدل هم به 398 پاوند فیت می رسد که باز هم 15 واحد از مدل دو دیفرانسیل کمتر است. در این مدل از سیستم خروج سیلندرهای اضافی از مدار استفاده شده که باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت شده است. لامبورگینی این سیستم از آئودی R8 به عاریت گرفته است.

قدرت موتور V10 هوراکان توسط یک جعبه دنده 7 سرعته دبل کلاچ به چرخ های عقب انتقال می یابد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو 3.4 ثانیه است که 0.2 ثانیه کند تر از LP610-4 است و حداکثر سرعت این خودرو نیز 199 مایل بر ساعت است که باز هم 3 مایل بر ساعت کمتر از LP610-4 است.

این خودرو با فرمان اصلاح شده، فنربندی خشکتر، کالیبره کردن مجدد سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، رانندگی بسیار جذاب تری نسبت به گونه سریعتر دارد. برای رانندگی با این خودرو لامبورگینی سه حالت Strada، Sport و Corsa در نظر گرفته است. این خودرو با توجه به دیفرانسیل عقب بودن به خوبی دچار Over Steering (زیاد پیچی) می شود که لذت رانندگی با آن را دو چندان می کند.

سپر جلو بزرگتر، اسپویلرها و دیفیوزرهای بهسازی شده باعث شده اند که نیاز به باله عقب متحرک از بین برود. این خودرو همچنین از رینگ های 19 اینچی استفاده می کند که البته رینگ های 20 اینچی LP610-4 هم برای این خودرو قابل سفارش است.

هوراکان LP580-2 احتمالاً قیمت پایین تری نسبت به LP610-4 خواهد داشت. این موضوع در کنار رانندگی جذاب احتمالا موجب افزایش تقاضا برای این مدل خواهد شد.










خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.