| کد خبر: 268047 |

◄ برترین تولیدکنندگان لاستیک در ایران را بشناسیم

درصورتی که درگیر خرید و انتخاب لاستیک از برندهای ایرانی هستید، احتمالاً چند بار این سوال برای شما مطرح شده است که کدام شرکت انتخاب بهتری خواهد بود و آیا یک مقایسه از شرکت های تولیدکننده لاستیک در ایران وجود دارد؟

تین نیوز

از دیرباز تاکنون و از زمان ورود اولین خودروهای دنیا به بازار تا عرضه ماشین های تقریباً ایرانی، شرکت های تولیدکننده لاستیک زیادی در ایران فعالیت کردند. البته چند سالی است که لاستیک بسیاری از کراس اوورهای خارجی و خودروهای کره ای، ژاپنی، چینی و… نیز در داخل تولید می شود. همیشه این سوال مطرح است که چند شرکت تولیدکننده لاستیک در ایران داریم و یا این که رده بندی شرکت های تولیدکننده لاستیک در ایران چگونه است؟

1. تایر بارز

گروه صنعتی بارز فعالیت خود را از دهه 70 شمسی آغاز کرد و بزرگترین تولید کننده تایر در ایران می باشد. این شرکت یکی از بادوام ترین و بهترین لاستیکهای ایرانی برای انواع خودروهای ایرانی و خارجی را تولید می کند.

 این شرکت در سال 1363 با نام شرکت تولید تایر بارز تأسیس شد و در سال ۱۳۹۰ به شرکت تولید تایر گروه صنعتی بارز تغییر نام داد.

شروع فعالیت رسمی: 1373

محل کارخانه : کرمان - کردستان

ظرفیت اسمی تولید : در حدود 80،000 تن در سال

این شرکت تولیدکننده انواع تایرهای خودروی سواری، عمومی، کراس اوور، سدان، وانت و اتوبوس است و باتوجه به کیفیت تولیدات خود در بازار داخلی و خارجی شناخته شده است.

• تایرهای سواری: این شرکت انواع تایرهای سواری را تولید می کند که شامل تایرهای تابستانی، زمستانی، چندمنظوره و رانفلت (Run Flat) می باشد.

• تایرهای سنگین: تایرهای سنگین این شرکت شامل انواع تایرهای آسفالتی، تایرهای کمپرسی، تایرهای باری و تایرهای زمستانی است.

• تایرهای اتوبوس: این شرکت تایرهای اتوبوس را برای خطوط شهری و بین شهری تولید می کند که شامل تایرهای شهری و بین شهری، تایرهای تریلی و تایرهای مینی بوس است.

• تایرهای عمومی: تایرهای عمومی این شرکت شامل  لاستیک موتور و دوچرخه، تایرهای سنگین و … خواهد بود.

 

2.کویر تایر

این شرکت در سال 1366 باهدف تولید تایر باکیفیت بالا در استان خراسان جنوبی تأسیس شد. از آن زمان به بعد، کویر تایر با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه تولید تایر، به یکی از برترین شرکت های تولیدکننده تایر در کشور تبدیل شده است.

محصولات کویر تایر از سایز رینگ 13 اینچ تا 18 اینچ برای خودروهای سواری در در رده برترین تولید کنندگان لاستیک ایرانی قرار دارد.

شروع فعالیت رسمی : 1377

محل کارخانه : بیرجند

ظرفیت اسمی تولید : در حدود 20،000 تن در سال

تولیدات شرکت تایرسازی کویر تایر شامل تایرهای متنوعی است که در چندین دسته بندی قرار می گیرند، این محصولات شامل:

• تایرهای خودروی سواری: این شرکت انواع تایرهای خودروی سواری را تولید می کند که شامل تایرهای تابستانی، زمستانی، چندمنظوره، رانفلت (Run Flat) و رانو (Run On Flat) می باشد.

• انواع تایرهای آسفالتی: تایرهای آسفالتی این شرکت شامل انواع تایرهای مسیرهای معمول، تایرهای کمپرسی، تایرهای باری، تایرهای پاییزی و تایرهای کارخانه ای می باشد.

• تایرهای اتوبوس: این شرکت تایرهای اتوبوس را برای خطوط شهری و بین شهری تولید می کند که شامل تایرهای شهری و بین شهری، تایرهای تریلی و تایرهای مینی بوس است.

• مدل های تایرهای عمومی: تایرهای عمومی این شرکت شامل تایرهای موتورسیکلت، تایرهای دوچرخه، تایرهای سنگین است.

 

3. یزد تایر

کارخانه لاستیک سازی یزد تایر یکی از شرکت های برتر تولیدکننده لاستیک در ایران است. این شرکت در سال 1376 باهدف تولید لاستیک صنعتی و راه سازی، لاستیک شاسی بلند، لاستیک کشاورزی  و تایرهای سنگین در استان یزد تأسیس شد. این شرکت با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا و بهره مندی از توانمندی های فنی و مهندسی خود، محصولات باکیفیت بالایی را برای بازار داخلی و خارجی تولید می کند.

محصولات یزد تایر با تکنولوژی شرکت وردشتاین (Vredestein) هلند، یکی از زیر مجموعه های برند آپولوی هند، به بازار عرضه می کند. آخرین محصولات شرکت یزد شامل تایرهای اسپرت سری ۷ با تحمل حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت بود که چند سال پیش راهی بازار ایران شد.

شروع فعالیت رسمی : 1374

محل کارخانه : یزد

ظرفیت اسمی تولید : در حدود 20،000 تن در سال

محصولات این شرکت شامل تولید لاستیک های مختلفی است که در چندین دسته بندی زیر قرار می گیرند:

• انواع لاستیک های صنعتی: این شرکت لاستیک های صنعتی را برای کاربردهای مختلف تولید می کند که شامل لاستیک های صنعتی بادکنکی، لاستیک های صنعتی ضخیم، لاستیک های صنعتی باری، لاستیک های صنعتی کشاورزی و لاستیک های صنعتی ساختمانی است.

• تایرهای سنگین: این شرکت تایرهای سنگین را برای کاربردهای مختلف تولید می کند که شامل تایرهای سنگین شهری، تایرهای سنگین آسفالتی، تایرهای سنگین باری و تایرهای سنگین کمپرسی می باشد.

 

4. گلدستون

مجتمع صنعتی آرتاویل تایر نیز یکی دیگر از تولید کنندگان لاستیک ایرانی است که محصولات خود را با نام تجاری گلدستون به فروش می رساند. این شرکت فعالیت خود را از سال 1375 آغاز کرده و در حال حاضر با تولید انواع تایرهای بایاس، وانتی سنگین و کشاورزی و رادیال سواری جایگاه مناسبی را در رده خودروهای سنگین و نیمه سنگین با توجه به قیمت در بازار ایران یران برای خود ایجاد کرده است.

شروع فعالیت رسمی : 1375

محل کارخانه : اردبیل

ظرفیت اسمی تولید : در حدود 25،000 تن در سال

محصولات این شرکت شامل لاستیک های خودرویی، لاستیک های صنعتی، لاستیک های باری، لاستیک های موتورسیکلت و لاستیک های کشاورزی می شوند. همچنین این شرکت در زمینه صادرات لاستیک به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای حوزه دریای خزر فعالیت دارد.

لاستیک های تولید شده توسط شرکت آرتا ویل تایر با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته، دارای کیفیت و عمر طولانی هستند. همچنین این شرکت باتوجه به نیازهای بازار، سعی در ارائه خدمات پس از فروش و خدمات پشتیبانی بهتر دارد تا مشتریان خود راضی باشند.

 

5. ایران تایر

کارخانه تولید لاستیک ایران تایر، در بازار ایران و آسیا یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید لاستیک در ایران و حتی منطقه خاورمیانه است. این کارخانه در شهرک صنعتی اشتهارد واقع شده و در سال ۱۳۶۴ تأسیس شده است. ایران تایر به عنوان یکی از شرکت های بزرگ تولیدکننده لاستیک در ایران، به تولید لاستیک های خودرویی، صنعتی، کشاورزی و هوایی می پردازد.

شروع فعالیت رسمی : 1344

محل کارخانه : تهران

ظرفیت اسمی تولید : در حدود 30،000 تن در سال

به طور معمول مانند سایر شرکت های تولیدکننده لاستیک در ایران، تمامی استانداردها را دریافت کرده و از طرفی محصولات کارخانه تولید لاستیک ایران تایر شامل لاستیک های خودرویی سواری، ون، شاسی بلند، کامیون و اتوبوس، لاستیک های صنعتی، لاستیک های کشاورزی، لاستیک های هوایی و لاستیک های ویژه می شوند. این شرکت با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و تکنولوژی های پیشرفته، توانسته است لاستیک هایی باکیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی تولید کند.

همچنین، ایران تایر با داشتن تجهیزات پیشرفته و کادری مجرب، به تولید و عرضه لاستیک های باکیفیت و قیمت مناسب می پردازد. این شرکت با بیش از 30 سال تجربه و مجوزهای معتبر بین المللی، در داخل و خارج از کشور شناخته شده و مورداعتماد مشتریان قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.