| کد خبر: 162738 |

◄ هشدار خودروسازان آمریکا به ترامپ

سیاست‌های تجاری ترامپ باعث شده تا شرکت‌های بزرگ آمریکایی که بخشی از ملزومات خود را از اروپا و چین تأمین می‌کنند دچار دردسر شوند. شاید شرکت‌های خودروسازی و هواپیماسازی بزرگ‌ترین متضرران این سیاست‌ها باشند. اتحادیه اروپا و چین در حال وضع قوانین تلافی جویانه در مقابل سیاست‌های تجاری ترامپ هستند. این اتفاقات به‌طور مستقیم بر قیمت تمام‌شده محصولات آمریکایی تأثیر می‌گذارد.

تین نیوز

سیاست‌های تجاری ترامپ باعث شده تا شرکت‌های بزرگ آمریکایی که بخشی از مواد اولیه خود را از اروپا و چین تأمین می‌کنند دچار دردسر شوند. شاید شرکت‌های خودروسازی و هواپیماسازی بزرگ‌ترین متضرران این سیاست‌ها باشند. اتحادیه اروپا و چین در حال وضع قوانین تلافی‌جویانه در مقابل سیاست‌های تجاری ترامپ هستند. این اتفاقات به‌طور مستقیم بر قیمت تمام‌شده محصولات آمریکایی تأثیر می‌گذارد.

خودروسازان آمریکایی در نامه‌ای خواهان مستثنا شدن اتحادیه اروپا و سایر شرکای تجاری از تعرفه‌های جدید واردات شدند.

به گزارش رویترز این نامه ۲۷ فوریه ارسال‌شده اما محتوای آن به‌تازگی فاش شده است.

اتحادیه خودروسازان آمریکایی که شرکت‌هایی همچون جنرال موتورز، فیات کرایسلر و فورد در آن عضویت دارند، در این نامه ادعا کرده‌اند: «تعرفه واردات فلزات هزینه‌های خودروسازان آمریکایی را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد و ممکن است موجب افزایش ناگهانی قیمت خودروها و درنتیجه کاهش فروش بشود. به‌این‌ترتیب این اقدام درنهایت به ضرر تولیدکنندگان داخلی فلزات نیز خواهد بود.»

این خودروسازان به ترامپ هشدار داده‌اند چنین اقدامی ممکن است درنهایت منجر به کاهش تولید خودرو در خاک آمریکا و انتقال تولید به دیگر کشورها شود. جان بوزلا، رئیس اتحادیه‌ خودروسازان جهانی که نمایندگی شرکت‌هایی نظیر تویوتا، هوندا و هیوندایی را بر عهده دارد نیز در حال رایزنی برای بازنگری در تعرفه‌های واردات جدید آمریکاست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.