| کد خبر: 240572 |

کاهش سرعت ۱۰ کیلومتری در بزرگراه آیت‌الله بروجردی قم

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم از کاهش سرعت 10 کیلومتری در بزرگراه آیت‌الله بروجردی(ره) خبر داد.

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم از کاهش سرعت 10 کیلومتری در بزرگراه آیت‌الله بروجردی(ره) خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرنیوز، وحید برزو گفت: با توجه به ابلاغ وزارت کشور مبنی بر بازبینی سرعت مجاز در معابر بر اساس آیین‌ نامه طراحی معابر شهری، سرعت مجاز 90 کیلومتری در بزرگراه آیت‌ الله بروجردی(ره)  به 80 کیلومتر کاهش یافت.

با اشاره به اهمیت کاهش سرعت در کاهش تصادفات منجر به فوت در بلوارها و معابر شهری اظهار داشت: خوشبختانه با راه‌اندازی دوربین‌ های کنترل ترافیک و ثبت تخلف توانسته‌ ایم بسیاری از تصادفات منجر به فوت را در شهر کاهش دهیم.

وی به کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در بزرگراه آیت‌ الله بروجردی(ره) اشاره کرد و افزود: با نصب دوربین‌ های کنترل سرعت و ثبت تخلف در این بزرگراه شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در این بزرگراه بوده و امیدواریم با تبدیل دوربین‌ های نظارتی به دوربین‌ های هوشمند ثبت تخلف، این ایمنی را در تمام شهر ایجاد کنیم.

رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم از ابلاغ وزارت کشور مبنی بر بازبینی سرعت مجاز در معابر بر اساس آیین‌نامه طراحی معابر شهری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ابلاغ وزارت کشور مبنی بر بازبینی سرعت مجاز در معابر، در هفتمین جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان،‌ بررسی سرعت مجاز در معابر شهری در دستور کار قرار گرفت.

وی این بازبینی و بررسی را بر اساس مطالعات جامع حمل‌ و نقل دانست و ابراز کرد: با توجه به تعداد کشته‌ شدگان بالای تصادفات شهری و نقش آرام‌ سازی معابر در کاهش کشته‌ شدگان تصادفات و با توجه به نظر پلیس راهور مقرر شد سرعت مجاز در بزرگراه آیت‌ الله بروجردی(ره) از ۹۰ کیلومتر به ۸۰ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کند.

برزو ادامه داد: بر اساس این اصلاح سرعت، سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز تابلو اعلام سرعت موجود در بزرگراه را بر مبنای سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت اصلاح‌ کرده و همچنین در سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت نیز که در طول مسیر رفت‌ و برگشت بزرگراه آیت‌ الله بروجردی(ره) نصب بوده، سرعت مجاز ۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کرد.

وی با درخواست از شهروندان برای رعایت سرعت مجاز برای حفظ سلامتی خود و شهروندان اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم برای کاهش تصادفات و حفظ ایمنی و سلامتی خود و شهروندان با سرعت مجاز در این مسیر رانندگی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.