| کد خبر: 259707 |

فرودگاه بین المللی دریای سرخ به زودی وارد مرحله بهره برداری می شود

طرح بزرگ دریای سرخ عربستان سعودی قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود. اکنون بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی در این طرح فعال اند

تین نیوز

طرح بزرگ دریای سرخ عربستان سعودی قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود. اکنون بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی در این طرح فعال اند.

◄ فرودگاه دریای سرخ میزبان جهانگردان

 

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، بر اساس بیانیه مطبوعاتی موسسه دریای سرخ (Red Sea Global)، که طراح و مجری چند طرح گردشگری عظیم در عربستان سعودی است، فرودگاه بین المللی دریای سرخ، که از انرژی خورشیدی بهره مند است، قرار است تا چند ماه دیگر وارد مرحله بهره برداری شود.

به گزارش عرب نیوز، موسسه دریای سرخ، که به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی تعلق دارد، اطلاعات تازه ای در مورد پیشرفت مرحله اول طرح دریای سرخ منتشر کرده است. شش سال پیش، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، این شرکت و طرح هایی را که در دست دارد معرفی کرد.

تازه ترین به روزرسانی در مورد طرح دریای سرخ حاکی از پیشرفت های فراوان، از جمله احداث ۱۳ هتل و زیرساخت های پشتیبانی در این مجموعه است.

جان پاگانو، مدیرعامل موسسه دریای سرخ، در این باره گفت که شرکت او در آستانه لحظه استثنایی معرفی مقصد گردشگری مهمی به نام دریای سرخ به جهان قرار دارد.

او افزود: «طی این شش سال پیشرفت هایی استثنایی داشته ایم و در این مدت، استراحتگاه هایی منحصر به فرد و زیرساخت هایی پایدار در مکانی دورافتاده ایجاد کرده ایم، کاری که هم زمان با تعهد به توسعه، نوآوری مسئولانه را نشان می دهد.»

پاگانو همچنین گفت: «ما آماده ایم که به زودی عربستان سعودی را با افتخار در صحنه جهانی به عنوان مقصد مهم و ضرور برای بازدید گردشگران معرفی کنیم.»

او همچنین در توییتی، ضمن تاکید بر تعهد شرکتش به محافظت از محیط زیست، گفت: «ما برای محیطی که در آن فعالیت می کنیم نهایت احترام را قائلیم و آن را باارزش ترین دارایی خود می شناسیم. این وظیفه مشترک ماست که نه تنها از محیط زیست محافظت کنیم، بلکه آن را تا جایی که ممکن است بهبود بخشیم.»

در بیانیه مطبوعاتی موسسه دریای سرخ، ضمن اشاره به پیشرفت در ساخت استراحتگاهی کوهستانی به نام صخره صحرا (Desert Rock)، که در دل یک صخره ساخته می شود، اعلام شد که بیش از ۵۰ درصد از کار تمام شده است.

این شرکت همچنین افزود که کار روی همه ۱۱ استراحتگاه و زیرساخت در سراسر محوطه طرح دریای سرخ در جریان است و بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی در این مقصد گردشگری مشغول کارند.

بنا بر تازه ترین اطلاعاتی که موسسه دریای سرخ منتشر کرده است، به زودی عملیات زیباسازی محیط و سواحل آغاز می شود که شامل ایجاد زیستگاه های جدید حرا در ماه های آینده می شود.

مقصد گردشگری دریای سرخ پس از تکمیل در سال ۲۰۳۰، شامل ۵۰ استراحتگاه خواهد بود که حدود هشت هزار اتاق هتل و بیش از یک هزار ملک مسکونی در ۲۲ جزیره و شش فضای داخلی دیگر خواهد داشت. این مقصد همچنین شامل اسکله های تفریحی لوکس، زمین های گلف، انواع سرگرمی و غذا و نوشیدنی و امکانات تفریحی خواهد بود.

گفته می شود که فرودگاه بین المللی دریای سرخ در سال ۲۰۲۳ به روی پروازهای داخلی و در سال ۲۰۲۴ به روی پروازهای بین المللی گشوده می شود. با شروع به کار این فرودگاه که در چهارراه اروپا و آسیا و آفریقا قرار دارد، ۲۵۰ میلیون نفر می توانند فقط با پروازی چهارساعته به این مناطق دسترسی داشته باشند.

طرح دریای سرخ را شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در سال ۲۰۱۷ راه اندازی کرد. این طرح یکی از چند طرح موسوم به «گیگا پروژه» برای توسعه اقتصاد غیرنفتی عربستان سعودی است. برنامه ریزان این طرح امیدوارند که این مقصد گردشگری جذاب بتواند هر سال یک میلیون بازدیدکننده به خود جذب کند و تولید ناخالص داخلی عربستان را به میزان ۵.۸۵ میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ملت 1 1

    دمش گرم خیلی بفکر ملت خودشه کار آفرین جهانی ضمنا کلی نیرو بیکار بجز ایرانیان به کشورش دعوت میکه بیکار در کشور خودشان نباشن خیلی‌ها خوب مها که از دولت خودمون برای نجات از خیلیچیزهای که یه خانواده احتیاج داریم ندیدیم

  • هموطن 0 0

    نه بابا گفته اند که این طرح غیر مجاز ساخته شده و شهرداری تهران آمادگی
    خود را جهت تخریب بدون آسیب،با ضریب اطمینان۱۰۰%اعلام همکاری کرده..😱