| کد خبر: 240172 |

◄ آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت جاده‌های کشور را براساس پیش‌بینی هواشناسی اعلام کرد.

تین نیوز

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی از روز پنجشنبه این هفته مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ تا روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ بارش برف و باران ، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در اکثر استانها کشور پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس شرایط مناسبی در پایان این هفته برای مسافرت در جادهای کشور به خصوص در استانهای شمالی و غربی کشور وجود ندارد.

رییس پلیس راهور کشور با بیان اینکه در جاده‌های کشور به علت برودت و بارش باران و برف و وزش باد شدید شرایط متفاوتی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط توصیه به پرهیز از سفرهای غیرضروری می‌شود و در صورت ضرورت حتما رانندگان عزیز می بایست با پیش بینی و آمادگی لازم در جاده قرار گیرند. اطمینان از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن‌ها، چراغ‌ها ، مه شکن  و همراه داشتن زنجیر چرخ بسیار تاکید می گردد.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: همچنین در جاده‌های استان‌های ساحلی جنوبی نیز پیش بینی می‌شود شدت وزش باد باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان شود.

وی ادامه داد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

به گفته وی در بررسی تصادفات مهم چند روز گذشته  در جاده ها، تخلف سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ از خط وسط راه از مهمترین علل حوادث بوده است.

سرهنگ شیرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آخرین وضعیت جاده‌ها گفت: محورهای مسدود اصلی شامل محورهای دهگلان - حسین آباد، سقز - مریوان،  ریگان – ایرانشهر،‌ شهداد نهبندان است همچنین محور بندرخمیر- بندرلنگه تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر - دژگان - بندرلنگه انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.