| کد خبر: 230702 |

شناسنامه فنی- ملکی ساختمان ارزش افزوده برای املاک ایجاد می کند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان برای ساختمان‌های بالای ۱۵۰۰ متر مربع اجباری است و کمتر از آن اختیاری است.

تین نیوز

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان برای ساختمان‌های بالای ۱۵۰۰ متر مربع اجباری است و کمتر از آن اختیاری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، سیدعلیرضا میرجعفری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی این انجمن با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه امروز این تفاهم نامه در راستای ارتقای صنعت ساختمان استان تهران به امضا می‌رسد گفت: از این پس اعضای دو نهاد و تشکل صنفی فعال در بخش ساخت و ساز و ساختمان می‌توانند از خدمات آموزشی یکدیگر بهره مند شوند و هم مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی تهران از آموزش‌های مدیریت پروژه بهره مند می‌شوند و هم اعضای این انجمن در دوره‌های عالی نظام مهندسی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: تأخیر در پروژه ساختمانی ارغوان به عنوان یکی از ساختمان‌های متعلق به نظام مهندسی تهران نشان می‌دهد اهمیت مدیریت پروژه تا چه میزان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یادآور شد: ۱۲۳ هزار مهندس عضو این سازمان هستند و بسیاری از مدیران کشور در عضویت سازمان نظام مهندسی هستند.

وی اهمیت صدور شناسنامه فنی-ملکی ساختمان را یادآور شد و گفت: ما تاکید زیادی بر صدور این شناسنامه داریم و آن را هویت یک ساختمان و ملک می‌دانیم.

به گفته میرجعفری نتیجه حضور مهندسان ذی صلاح در ساخت و ساز، به صدور شناسنامه فنی ملکی منتج خواهد شد و امروز مشاوران املاک در هنگام معرفی ملک، داشتن شناسنامه فنی را جزو ویژگی‌های ملک می‌دانند و برای ساختمان، ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی دارای شناسنامه فنی ملکی، تحت اجرای کامل مقررات ملی ساختمان بودند.

میرجعفری گفت: صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان برای ساختمان‌های بالای ۱۵۰۰ متر مربع اجباری است و کمتر از آن اختیاری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.