| کد خبر: 213312 |

طرح ممنوعیت تبادل پول نقد در تاکسی‌های ایلام اجرا می‌شود

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: طرح کیو آر (ممنوعیت تبادل پول نقد ) برای رانندگان تاکسی‌های عمومی شهر ایلام اجرا می‌شود.

تین نیوز

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: طرح کیو آر (ممنوعیت تبادل پول نقد ) برای رانندگان تاکسی‌های عمومی شهر ایلام اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز، غلامرضا طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این طرح رد و بدل کردن پول نقد بین راننده و مسافر به کمترین میزان خود خواهد رسید.

وی توضیح داد: طرح کیو آر توسط بخش خصوصی برای رانندگان اجرا می‌شود که به علت شیوع کرونا انجام این طرح به تعویق افتاده است.

طاهری یادآور شد: رانندگان باید به منظور دریافت این طرح به صورت حضوری مراجعه و مشخصات و اطلاعات آماری خود را برای مجری طرح ثبت کنند که با توجه به شیوع کرونا و اجتناب از تجمع رانندگان اجرای این طرح به زمان مناسب‌تری موکول شده است.

وی اضافه کرد: رانندگان بعد از نصب نرم‌افزار روی گوشی خود یک بارکد دریافت می‌کنند که در هنگام جابجایی مسافر این بارکد را در اختیار مسافران قرار می‌دهند تا از طریق کارتخوان کرایه مسیر را به حساب راننده واریز کنند.

وی گفت: از محل تراکنش‌های بانکی بین رانندگان و مسافر شرکت مجری این طرح هم به درآمدزایی می‌رسد و تبادل پول نقد نیز کاهش می‌یابد.

طاهری در مورد سلامت رانندگان و مسافران در ایام شیوع کرونا هم اظهار داشت: به طور مرتب ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ترمینال گندزدایی و ضدعفونی می‌شود. 

وی تاکید کرد: برای همه رانندگان وسایل نقلیه عمومی استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده الزامی است و بیشتر رانندگان نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام افزود: بیش از ۵۰ درصد رانندگان موضوع استفاده از اقلام بهداشتی ضروری فردی و ضدعفونی خودرو را رعایت می‌کنند.

وی در خصوص حمل و جابجایی مسافر توسط تاکسی‌ها هم توضیح داد: الزامی به سوار کردن تنها ۲ مسافر در صندلی‌های عقب خودرو وجود ندارد و سوار کردن نفر سوم توافقی بین راننده و دیگر سرنشینان است.

شهر ایلام دارای یک هزار و ۴۱۰ دستگاه تاکسی و ۶۴ اتوبوس است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.