| کد خبر: 87883 |

سند راهبردی حلقه گمشده توسعه صنعت کشور

تین‌نیوز | آرمان خالقی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : تدوین نقشه راه برای توسعه صنعت کشور برای چشم انداز سال های 1404 یکی از این پیش نیازهاست که تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

 
وی تصریح کرد: بنابراین تدوین سند راهبردی برای توسعه صنعت کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است چرا که با داشتن نقشه راه میزان و سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و مشارکت خارجی ها در حوزه صنعت بصورت دقیق مشخص و ساماندهی خواهد شد.
 
خالقی اظهار داشت: نکته دیگر اینکه باید دانست وزارت نفت در حال حاضر چه میزان سرمایه گذاری برای توسعه منطقی صنعت نفت و افزایش توان تولید پیش بینی کرده است . لازمه توسعه صنعت نفت کشور توجه به توان تولید با ضریب اطمینان بالاتر است چون با توان تولید مناسب می توان سهم ایران را در بازار نفت بین المللی و سبد نفتی اپک گسترش داد.
 
وی ادامه داد: با کاهش شدید قیمت جهانی نفت فرصت های زیادی برای ایران به ویژه در عرصه سرمایه گذاری، بازسازی و نوسازی صنعت نفت فراهم شده است، این فرصت ها را باید غنیمت شمرد.
 
عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تجارب گذشته نشان می دهد اجرای پروژه های سرمایه گذاری به وسیله شرکت های خارجی در ایران بطور قطع و یقین باید با توان ساخت داخل شرکت های داخلی گره زده شود و شرکت های ایرانی به عنوان شریک اقتصادی شرکت های سرمایه گذار خارجی بخشی از اجرای پروژه را متعهد شوند. با این اقدام ضمن اجرای قانون ارتقای توان ساخت داخل شاهد تقویت همه جانبه شرکت های داخلی ، انتقال فناوری به داخل کشور و در نهایت زمینه حضور شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های بین المللی فراهم خواهد شد.
 
وی در ادامه با اشاره به این جمله که " تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو پررنگ شدن حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور است." افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین ضرورت های نظام جمهوری اسلامی در مقطع کنونی است که بعنوان یک راهبرد اقتصادی در بیانات رهبر معظم انقلاب تبلور یافته است.
 
خالقی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر عملیاتی کردن برنامه اقتصاد مقاومتی نشان دهنده اهتمام جدی مسئولان و برنامه ریزان به مسائل حوزه اقتصاد و ضرورت داشتن تدابیری هوشمندانه برای برون رفت از مشکلات موجود به دور از هر گونه اقدام شعاری و برخوردهای کلیشه ای است.
 
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی بعنوان یک راهبرد کلان ملی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا اهداف و نتایج این مهم فراگیر و ملموس باشد. تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مستلزم مشارکت هوشمندانه و فعالانه آحاد اقشار و لایه های مختلف جامعه است.
 
عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه یادآورشد: شرط اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت همه جانبه و تقویت بخش خصوصی است. با توجه به آنچه گفته شد می توان اذعان کرد که بطور قطع و یقین چرخ اقتصاد کشور با حضور قوی بخش خصوصی تند تر خواهد چرخید.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.