| کد خبر: 253128 |

راهنمای سفر به تهران با کمترین بودجه

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد تهران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، عده ای برای بازدید از جاذبه ‎های دیدنی تهران، عده ای برای اهداف تجاری، عده ای برای دید و بازدید از بستگان و دوستان و آشنایان، عده ای برای ماموریت های کاری، برخی افراد برای حضور در دوره های آموزشی و عده ای با اهداف تحصیلی و آموزشی عازم تهران می شوند.

تین نیوز

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد تهران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، عده ای برای بازدید از جاذبه ‎های دیدنی تهران، عده ای برای اهداف تجاری، عده ای برای دید و بازدید از بستگان و دوستان و آشنایان، عده ای برای ماموریت های کاری، برخی افراد برای حضور در دوره های آموزشی و عده ای با اهداف تحصیلی و آموزشی عازم تهران می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، تهران شهر بسیار بزرگی می باشد و به همین دلیل معمولا خیابان ها و بزرگراه های این شهر مملو از خودرو است، تهران به داشتن ترافیک های بسیار طولانی شهرت دارد. بسیاری از مراکز بزرگ تجاری، بیمارستان ها و وزارتخانه ها هم در تهران قرار گرفته اند و همین موضوع باعث شده در طول سال تقاضای سفر به تهران بسیار زیاد باشد و افراد به دلایل مختلف به این شهر سفر کنند.

موقعیت جغرافیایی تهران

شهر تهران پایتخت ایران می باشد که در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده است، مساحت شهر تهران چیزی در حدود ۷۳۰ کیلومتر مربع می باشد و همین موضوع باعث شده به عنوان بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان شناخته شود. شهر تهران جمعیتی بالغ بر ۱۳ میلیون نفر را در خود جای داده است، استان تهران از شمال با استان مازندران، از غرب با استان البرز، از شرق با استان سمنان و از جنوب با قم همسایه می باشد. موقعیت جغرافیایی تهران به نحوی است که مسافران بسیاری برای رسیدن به برخی شهرهای شمالی و یا استان های مرکزی کشور باید از تهران عبور کنند. آب و هوای تهران معتدل است و در نیمه اول فروردین میانگین دما به ۱۵.۴ درجه سانتی گراد می رسد. سفر به تهران همواره متقاضیان زیادی دارد و افراد برای کار و یا تفریح در روزهای مختلف سال به پایتخت سفر می کنند.

بهترین زمان سفر به تهران

تهران شهری چهار فصل است و در هر فصل سال جذابیت های خاص خودش را برای مسافران دارد. به لحاظ آب و هوایی اما اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به تهران را به شما بگوییم، ماه های فروردین، اردیبهشت، شهریور و مهر بهترین زمان سفر به تهران است. شهر تهران در زمستان هوای نسبتاً سردی دارد و در تابستان هم معمولا هوای تهران بسیار گرم است. آلودگی هوا و پدیده وارونگی دما، در روزهای آفتابی زمستان در شهر تهران چند برابر می شود و برای گردش اصلا مناسب نیست. در فصل های بهار و پاییز زیبایی های پایتخت چند برابر می شود، همچنین در بهار و پاییز هوا تهران معتدل تر می باشد و باران های دلنشین سبب طراوات هر چه بیشتر پایتخت می گردد و از همین رو بهترین زمان سفر به تهران هم ماه های بهار و پاییز است. 

تهران 2

سفر به تهران در نوروز

سفر به تهران تو نوروز بهترین انتخاب برای گردشگرانی می باشد که با هدف تفریح و گردش به تهران سفر کرده اند. در ایام نوروز هوای تهران معتدل و شهر کاملا خلوت است، همچنین هوای تهران معمولا در تعطیلات نوروز در پاک ترین حالت ممکن قرار دارد. اگر قصد تهران گردی در نوروز و  بازدید از جاذبه های دیدنی تهران همچون موزه ها، پارک ها و خانه های تاریخی تهران را دارید، ۱۵ روز اول فروردین بهترین موقعیت برای سفر به تهران است.  بهار فصل مناسبی برای گشت و گذار در تهران می باشد و تهران گردی در بهار بسیار لذت بخش تر از سایر فصول است. البته اگر هدف شما از سفر به تهران رسیدگی به امور اداری باشد، تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای عزیمت به پایتخت نیست، زیرا اغلب اداره ها در تعطیلات نوروز تعطیل می باشد.

راه های سفر به تهران

راه های سفر به تهران به عنوان پایتخت ایران بسیار متنوع است و شما با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی به راحتی می توانید از شهرهای مختلف کشور عازم تهران شوید. شهر تهران سه فرودگاه، یک ایستگاه راه آهن و چهار ترمینال اتوبوس برای جا به جایی مسافران از شهرها و کشورهای مختلف به تهران دارد. سفر به تهران با خودرو شخصی هم بسیار راحت است، مسافران از مسیرهای کرج، قزوین، فیروزکوه و قم می توانند خود را در اسرع وقت به تهران برسانند.

*راه زمینی با قطار به تهران

راه زمینی با قطار به تهران یکی از روش های دسترسی به پایتخت می باشد، معمولا قطار برای افرادی مناسب است که محدودیت زمانی در سفر به تهران ندارند. بسیاری از خانواده ها برای سفر دسته جمعی می توانند از قطار به عنوان وسیله سفر استفاده کنند. قطار در مسیرهای منتهی به تهران ایستگاه های زیادی دارد، شما از مبدا شهرهای بزرگ و کوچک کشور می توانید بلیط قطار به مقصد تهران را خریداری کرده و عازم پایتخت شوید. قیمت مقرون به صرفه و خدمات متنوع قطار باعث شده، خانواده های زیادی برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود این وسیله را برای سفر به تهران انتخاب کنند. 

ایستگاه راه آهن تهران

*راه هوایی با هواپیما فرودگاه به تهران

راه هوایی با هواپیما فرودگاه به تهران یکی دیگر از روش های سفر به تهران می باشد، شهر تهران سه فرودگاه مهرآباد، پیام و امام خمینی را در خود جای داده و مسافران از شهرها و کشورهای مختلف می توانند با هواپیما به تهران سفر کنند. فرودگاه مهرآباد مخصوص سفرهای داخلی بوده و فرودگاه بین المللی امام خمینی هم ویژه پروازهای خارجی می باشد. فرودگاه مهرآباد یکی از قدیمی ترین فرودگاه های کشور است و مسافران با مترو، اتوبوس و تاکسی دسترسی راحتی به این فرودگاه دارند. این فرودگاه نه تنها از شهرهای بزرگ، بلکه حتی از فرودگاه های کوچک برخی شهرها هم به تهران پرواز مستقیم دارد.

*ایستگاه قطار به تهران

ایستگاه قطار به تهران یکی از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن در کشور می باشد که در طول سال مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه از شهرهای مختلف کشور وارد تهران می شوند. ایستگاه راه آهن تهران در خیابان ولیعصر ضلع جنوبی میدان راه آهن قرار گرفته و ایستگاه مترو و اتوبوس های تندرو هر دو در نزدیکی این میدان برای جا به جایی مسافران در ساعت های مختلف روز به نقاط مختلف شهر تهران آماده هستند. اگر برای سفر به تهران قطار را انتخاب کرده اید، باید به شما بگوییم که این وسیله یکی از ایمن ترین و در عین حال ارزان ترین وسایل حمل و نقل عمومی است که شما را در اسرع وقت به پایتخت می رساند.

*پایانه اتوبوس به تهران

پایانه اتوبوس به تهران برای افراد که قصد دارند به صورت زمینی به پایتخت سفر کنند، گزینه بسیار مناسبی می باشد. شهر تهران چهار پایانه مسافربری بزرگ دارد که اتوبوس ها از طریق این پایانه ها مسافران را از شهرهای مختلف کشور به پایتخت می رسانند. پایانه مسافربری جنوب تهران، بزرگترین و قدیمی ترین پایانه مسافربری تهران است، پایانه مسافربری شرق تهران در منطقه تهرانپارس واقع شده و در نزدیکی این پایانه ایستگاه اتوبوس تندرو هم وجود دارد. پایانه مسافربری بیهقی و پایانه مسافربری غرب تهران (آزادی) از دیگر پایانه های شهر تهران است.

اتوبوس بین شهری

*ماشین شخصی به تهران

سفر با خودرو شخصی همواره جذابیت های خاص خودش را دارد، عده ای از مسافران برای اینکه از مسیر سفر خود لذت ببرند و با خانواده زمان بیشتری را بگذرانند، از خودرو شخصی به عنوان وسیله حمل و نقل در سفر به تهران استفاده می کنند. اگر با ماشین شخصی به تهران سفر کرده اید، باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از مناطق شهر تهران در محدود طرح ترافیک قرار دارند و شما برای ورود به این مناطق باید مجوز دریافت کنید. اگر از شهرهای شمالی کشور عازم تهران هستید، برای ورود به شهر تهران باید از مسیر آزاد راه تهران شمال، جاده هراز، جاده فیروزکوه و یا محور رشت به تهران استفاده کنید. همچنین افرادی که قصد عزیمت به تهران از شهرهای جنوبی و مرکزی کشور را دارند باید از مسیر آزاد راه قم به تهران برای تردد با ماشین شخصی استفاده نمایند.

بهترین اقامتگاه ها و هتل ها تهران

انتخاب بهترین اقامتگاه ها و هتل ها تهران برای کسانی که قصد اقامت در پایتخت را دارند، کار دشواری نیست زیرا در شهر تهران برای هر سلیقه ای و مهم تر از آن برای هر بودجه ای امکان اقامت وجود دارد. افرادی که در زمان سفر به تهران قصد اقامت در هتل ها و یا سایر واحدهای اقامتی را دارند به راحتی می توانند هتل محل اقامت خود را به صورت کاملا آنلاین رزرو نمایید و در زمان سفر به تهران برای استراحت به آنجا بروند. تنوع واحدهای اقامتی شهر تهران بسیار زیاد می باشد، هتل های پنج، چهار و سه ستاره، بوتیک هتل ها، هاستل ها و مهمانپذیرها از جمله واحدهای اقامتی است که شما در زمان سفر به تهران براساس بودجه و سلیقه خود می توانید  رزرو کنید.

هتل اسپیناس پالاس

  • هتل های ۵ ستاره تهران

در شهر تهران هتل های لوکس بسیاری فعالیت می کنند که لذت سفر شما به تهران را چندین برابر می کنند، اگر محدودیتی برای بودجه سفر خود ندارید  می توانید در زمان سفر به تهران برای اقامت هتل های ۵ ستاره تهران را رزرو نمایید. یکی از هتل های لوکس و شیک تهران، هتل اسپیناس پالاس نام دارد. این هتل پنج ستاره با طراحی مدرن و برگرفته از معماری معاصر، دارای ۴۰۰ اتاق و سوئیت مجهز در ۲۱ طبقه است. هتل پارسیان استقلال تهران یکی دیگر از هتل های ۵ ستاره تهران می باشد که در شمال تهران در نزدیکی تجریش واقع شده و مسافران این هتل دسترسی راحتی به مراکز خرید و جاذبه های دیدنی شهر تهران دارند. هتـل لاله در خیابان فاطمی، هتل پارسیان اوین در بزرگراه چمران، هتل لاله تهران و هتل پارسیان آزادی از دیگر واحدهای اقامتی ۵ ستاره شهر تهران می باشد.

  • هتل های ۴ ستاره تهران

هتل های ۴ ستاره تهران برای افرادی مناسب است که علاوه بر کیفیت اقامت به بودجه سفر خود هم توجه ویژه ای دارند، در شهر تهران تعداد هتل های چهار ستاره برای اقامت مسافران زیاد است . هتـل مارلیک، هتل پارسا، هتل نیلو و هتل المپیک را که جز بهترین هتل های ۴ ستاره تهران می باشند که مسافران پایتخت در زمان سفر به تهران می توانند در آنها اقامت داشته باشند. 

هتل المپیک

  • هتل های ۳ ستاره تهران

اگر به دنبال اقامت مقرون به صرفه و اقتصادی در شهر تهران هستید، هتل مینا، هتل بلور و هتل آپادانا انتخاب های خوبی برای شما در شهر تهران محسوب می شوند. با رشد گردشگری و افزایش تقاضا برای سفر به تهران در روزهای مختلف سال، تعداد هتل ها هم در پایتخت روز به روز افزایش یافته و صنعت هتلداری به سرعت در این شهرها در حال رشد است. هتل های ۳ ستاره تهران اغلب در مناطق مرکزی شهر قرار گرفته اند تا مسافرانی که برای کار و تجارت به پایتخت سفر می کنند به راحتی بتوانند از هتل محل اقامت خود به مناطق مختلف شهر دسترسی داشته باشند.

  • هاستل ها در تهران

هاستل در واقع به اقامتگاه های ارزان قیمتی می گویند که برای مسافران و گردشگران خارجی ساخته شده اند. هاستل ها در تهران به سرعت در حال افزایش است و تقاضا برای رزرو تخت در هاستل ها بسیار زیاد می باشد. قیمت مناسب و امکانات مطلوب را می توان از دلایل اصلی مسافران شهر تهران برای اقامت در هاستل ها دانست، آشپزخانه، میز کار، چوب لباسی، مایکروویو، بشقاب، قاشق، چنگال، لیوان و موارد دیگر از جمله امکانات هاستل ها در تهران می باشد. اگر در زمان سفر به تهران به دنبال اقامتی اقتصادی و در عین حال راحت هستید، هاستل گزینه مناسبی برای شما می باشد به خصوص اگر به تنهایی عازم پایتخت شده اید. میلاوه هاستل، هاستل سی دار، هاستل کرگدن، تهران هریتیج هاستل و های تهران هاستل از جمله معروفترین هاستل های شهر تهران می باشد.

هاستل

  • بوتیک هتل ها در تهران

بوتیک هتل در اصل مکانی است که معماری زیبا، سنتی و همزمان امکانات هتل های لوکس و مجلل را دارد و اصلی ترین تفاوت آن با هتل در تعداد اتاق ها، اندازه هتل و سبک معماری داخلی آن است. بوتیک هتل ها در تهران با هدف ایجاد محیطی خودمانی، اختصاصی، شهری و مدرن راه اندازی شده و اغلب بوتیک هتل ها در تهران، خانه های تاریخی هستند که با حفظ ظاهر به اقامتگاه های مجهزی تغییر کاربری داده اند. بوتیـک هتل پهلوان رزاز در منطقه بهارستان، بوتیک هتل حنا در محله لولاگر، بوتیک هتل نظامیه و بوتیک هتل طوبی از جمله معروف ترین بوتیک هتل ها در تهران می باشد.

حمل و نقل عمومی در تهران چگونه است؟

حمل و نقل عمومی در تهران چگونه است؟ با توجه به وسعت شهر تهران وجود وسیله برای گشت و گذار در شهر ضروری است. سفر با ماشین شخصی به تهران در کنار مزیت هایی که دارد، برای افرادی که تجربه رانندگی در ترافیک شهر تهران را ندارند، گزینه مناسبی نمی باشد. اتوبوس، تاکسی، مترو، تاکسی های اینترنتی و حتی دوچرخه از جمله وسایل حمل و نقل عمومی در تهران است که شما در زمان سفر به تهران برای گردش در شهر می توانید از آنها استفاده کنید.

نقشه مترو تهران

دیدنی ترین جاذبه های تهران

تهران حدود ۲۳۶ سال است که پایتخت کشورمان ایران می باشد و قدمتی حدود ۵۰۰۰ ساله دارد. پس شاید عجیب نباشد اگر به شما بگوییم که در شهر تهران انواع جاذبه های گردشگری همچون تاریخی، مذهبی، طبیعی و بسیاری موارد دیگر وجود دارد. کاخ سعدآباد با درخت های سر به فلک کشیده یکی از دیدنی ترین جاذبه های تهران است، این کاخ تاریخی در شمال شهر تهران واقع شده و گردشگران با مترو و تاکسی دسترسی راحتی به این کاخ دارند.

درکه و دربند از مناطق ییلاقی تهران است که برای گردش با خانواده به خصوص در تعطیلات بسیار ایده آل می باشد. موزه ها و رستوران ها و مراکز خرید شهر تهران هم از دیگر مکان هایی است که شما با سفر به تهران می توانید از آنها دیدن کنید. برج آزادی، پل طبیعت، موزه سینما، موزه ایران باستان، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، سردر باغ ملی، موزه ملک، کاروانسرای خانات و موزه موسیقی از جمله دیدنی ترین جاذبه های تهران است.

تهران چه تفریحاتی دارد؟

تهران چه تفریحاتی دارد؟ بسیاری ترجیح می دهند که در زمان سفر به تهران از جاذبه های تفریح پایتخت نهایت استفاده را ببرند و در کنار خانواده و یا دوستان به تفریح و گردش بپردازند. البته هزینه های این تفریح هم برای مسافران پایتخت معمولا حائز اهمیت می باشد و اغلب انتخاب آنها از بین تفریحات رایگان و یا کم هزینه است. تنوع امکانات تفریحی در شهر تهران بسیار زیادتر از حد تصور شما می باشد، پارک ها، سینماها، کافه ها، تئاترها، کنسرت های موسیقی و گالری های هنری از جمله جاذبه های تفریحی شهر تهران برای مسافران است. دریاچه چیتگر، پارک ملت، پارک آب و آتش، پل طبیعت، سینما آزادی، تئاتر شهر، سینما کوروش، برج میلاد، پارک ارم، سرزمین عجایب، بوستان ولایت، بوستان جوانمردان، بوستان نهج البلاغه و پارک جمشیدیه از دیگر مکان هایی است که برای تفریح در شهر تهران می توانید به آنجا بروید.

کاخ گلستان

از تهران سوغاتی چی بخریم؟

از تهران سوغاتی چی بخریم؟ شاید فکر کنید که تهران سوغات خاص و یا معروفی ندارد، البته این تفکر خیلی هم اشتباه نیست. چون بیشتر صنایع دستی که در تهران وجود دارد را در شهرها و کشورهای دیگر تولید کرده اند و به صورت خاص شهر تهران سوغاتی خاصی ندارد. تهران همچنین مکان مناسبی برای خرید سوغاتی های دیگر شهرهای ایران است. اطراف شهر تهران پر از شهرها و روستاهایی می باشد که هریک صنعت مخصوص به خود را دارند و تولیداتشان را برای فروش به بازارهای تهران می آورند. از عمده ترین صنایع دستی تهران می توان به شیشه گری، خراطی، سبدبافی، خاتم کاری، زیلوبافی، سفالگری و قلم زنی اشاره کرد.

معرفی بازارهای سنتی و مراکز خرید تهران

شهر تهران مراکز خرید بزرگ و زیادی را در خود جای داده است و معرفی بازارهای سنتی و مراکز خرید تهران به صورت کامل بسیار دشوار می باشد. از شمال تا جنوب تهران مراکز خرید زیادی به چشم می خورد که شما به راحتی می توانید در آن ها گردش و خرید کنید. معروفترین و قدیمی ترین بازار شهر تهران، بازار بزرگ تهران در خیابان پانزده خرداد می باشد، این بازار بزرگ علاوه بر قدمت تاریخی که دارد، اصلی ترین مرکز خرید کشور می باشد و ارسال اقلام مختلف از طریق این بازار انجام می شود. موقعیت جغرافیایی بازار بزرگ به گونه ای است که هم می توانید از جاذبه های تاریخی اطراف دیدن کنید و هم از خرید کردن در دالان ها و سراهای آن لذت ببرید.

بازار تجریش هم یکی دیگر از مراکز خرید سنتی پایتخت است، مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید اپال، مرکز خرید تندیس، تیراژه، کوروش، مرکز خرید الماس ایران و سام سنتر از جمله معروفترین مراکز خرید تهران می باشد.

بازار تجریش

بهترین رستوران های تهران کجاها هستند؟

بهترین رستوران های تهران کجاها هستند؟ پیدا کردن بهترین رستوران های تهران کار ساده ای نیست زیرا تعداد رستوران های پایتخت هر روز بیشتر می شود. بهترین غذاهای اصیل ایرانی را می توانید در رستوران مسلم نوش جان کنید، رستوران مسلم یکی از آن رستوران های قدیمی شهر تهران در محله پانزده خرداد است. رستوران نایب جز رستوران های زنجیره ای تهران می باشد که خوشمزه ترین کباب های شهر را می توانید در آنجا نوش جان کنید. اگر دوست دارید تجربه نوش جان کردن غذا را در محیطی کوچک اما صمیمی در زمان سفر به تهران داشته باشید، حتما به رستوران لئون بروید. این رستوران چند شعبه مختلف در آبان، سام سنتر و پاسداران دارد و بهترین مکان برای گذراندن وقت با عزیزانتان است. رستوران شمرون، رستوران اصیل، رستوران قصاب و رستوران مس توران از جمله معروفترین رستوران های شهر تهران می باشد.

دنج ترین کافه های تهران کجاست؟

دنج ترین کافه های تهران کجاست؟  کافه ها در شهر تهران در اغلب روزهای سال مملو از جمعیتی است که پس از کار و یا گردش در پایتخت برای رفع خستگی و نوش جان کردن یک میان وعده لذیذ به کافه ها آمده اند. کافه های تهران یکی از مراکز مورد علاقه جوانانی است که با دوستان و یا خانواده به این مناطق سفر کرده اند، در سال های اخیر و با افزایش تمایل مردم به کافه گردی به خصوص در سفر، تعداد کافه ها هم در تهران افزایش چشمگیری داشته و در هر نقطه از شهر می توانید چندین کافه و رستوران را در کنار هم ببینید که در اغلب ساعت های روز پر از جمعیت است. کافه های شهر تهران معمولا تا پاسی از شب باز هستند. کافه لمیز، کافه موگه، کافه لانجین، سام کافه و کافه هنر از جمله دنج ترین کافه های شهر تهران است، در زمان سفر به تهران حتما به این کافه ها سر بزنید.

کافی شاپ

معرفی بهترین محله های تهران

اگر قصد سفر به تهران را دارید، باید به شما بگوییم که تهران به دلیل قدمت تاریخی که دارد محله های قدیمی بسیاری را هم در خود جای داده است. با برنامه ریزی مناسب می توانید از جاذبه های شهر تهران در روزهای مختلف سال دیدن کنید، برای معرفی بهترین محله های تهران ابتدا باید شهر را به چهار قسمت تقسیم نماییم. محله های شمال، غرب، شرق و جنوب تهران هرکدام جاذبه های تفریحی، مذهبی و تاریخی خود را دارد که شما در زمان سفر به تهران می توانید با برنامه ریزی مناسب از تمامی این محلات دیدن کنید. محله باغ فیض در غرب، محله دربند در شمال، محله نارمک در شرق و محله نازی آباد در جنوب از جمله معروفترین محله های پایتخت می باشند.

بهترین محله های سنتی تهران

محله عودلاجان یکی از بهترین محله های سنتی تهران است که در جنوب پایتخت در نزدیکی خیابان مولوی واقع شده است. محله ده ونک یکی دیگر از مناطق سنتی و سرسبز تهران می باشد که در شمال شهر تهران قرار دارد و در زمان سفر به تهران به راحتی با تاکسی و یا اتوبوس می توانید به این محله بروید. یکی دیگر از محله های قدیمی تهران خیابان ناصرخسرو در نزدیکی بازار تهران می باشد که این روزها بورس لوازم پزشکی است. خیابان سی تیر یکی از محله های قدیمی و اصیل شهر تهران می باشد که به خاطر قیام مردم در تاریخ سی تیر ماه سال ۱۳۳۱ نامش از قوام السلطنه به سی تیر تغییر یافته است. محله منیریه، محله شمیران، محله نیاوران، محله یوسف آباد و محله امیریه جز محله های سنتی شهر تهران می باشد.

تونل نواب تهران

بهترین محله های گران تهران

بهترین محله های گران تهران در شمال و غرب پایتخت واقع شده است، محلاتی که مملو از خانه های لوکس و مراکز خرید لاکچری می باشد. الهیه جز یکی از بهترین محله های گران تهران است، این محله از شمال با تجریش، از جنوب به چهار راه پارک وی، از غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به پل رومی محدود می شود. تجریش، نیاوران، ولنجک، فرمانیه، زعفرانیه، قیطریه، شهرک غرب، سعادت آباد و فرشته جز معروفترین محلات گران شهر تهران است که برای گردش و تماشای مراکز خرید آنها می توانید با خودرو شخصی و یا تاکسی در زمان سفر به تهران از این محله ها دیدن کنید.

اطلاعات ضروری برای سفر به تهران

در زمان سفر به پایتخت  باید به برخی نکات توجه داشته باشید و دانستن اطلاعات ضروری برای سفر به تهران بسیار اهمیت دارد. در جدول زیر برخی از اطلاعات ضروری در مورد شهر تهران ذکر شده است.

عنوان

جزئیات

کد تلفن تهران

۰۲۱

زبان رایج

فارسی

مساحت تهران

۶۱۵ کیلومتر مربع

شماره تلفن فرودگاه مهرآباد

۱۹۹

شماره تلفن فرودگاه امام خمینی

۰۲۱۵۱۰۰۱۱۸

شماره تلفن راه آهن تهران

۰۲۱۵۱۴۹

شماره تلفن پایانه بیهقی

۰۲۱۸۸۵۳۴۳۸۴

شماره تلفن پایانه جنوب

۰۲۱۵۵۱۸۵۳۹۰

شماره تلفن پایانه شرق

۰۲۱۴۴۶۶۳۹۵۴

شماره تلفن پایانه غرب

۰۲۱۷۷۷۱۷۰۰۵

وسایل حمل و نقل عمومی شهری

مترو، اتوبوس، تاکسی

بیمارستان مسیح دانشوری

۲۰۱۰۹۴۹۰

بیمارستان ولیعصر (عج)

۵۵۳۰۷۷۴

بیمارستان میلاد

٨٢٠٣٩

بیمارستان بقیه الله

۸۱۲۶۱

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.