| کد خبر: 247517 |

فیلم| ایمنی رانندگی در شب با تکنولوژی چراغ های جلوی هوشمند خودرو

از آنجایی که تخمین زده می شود ۴۰ درصد از تمام تصادفات در ساعات تاریکی رخ می دهد، جای تعجب نیست که بسیاری از رانندگان از سوار ماشین شدن در شب عصبی هستند. اما جدیدترین نوآوری کمپانی فورد می تواند رانندگی را در هنگام تاریکی بسیار آسان تر کند.

تین نیوز

از آنجایی که تخمین زده می شود ۴۰ درصد از تمام تصادفات در ساعت تاریکی رخ می دهد، جای تعجب نیست که بسیاری از سواران ماشین در شب عصبی هستند. اما جدیدترین نوآوری  شرکت فورد  می تواند رانندگی را در هنگام تاریکی بسیار آسان تر کند.

به گزارش تین نیوز، این غول خودروسازی در آزمایش آزمایشی چراغ های جلوی هوشمند است که در جهت ها، سرعت و اطلاعات آب و هوا را در مسیر نشان می دهد. به عنوان، اگر جاده پیش رو یخ زده باشد، خودرو نمادهای برف را روی جاده نشان می دهد، در حالی که اگر سرعت تغییر کند، محدودیت های جدید روی زمین می تابد. برخوردها در ساعات تاریکی رخ می دهد. یکی از بدیهی ترین خطر در شب، کاهش یافته است.

یک می تواند فاصله ای کمی را ببیند و بنابراین به نظر می رسد که خطرات از دل تاریکی ظاهر می شوند. همچنین پس از خروج از محیطی پر نور یا پس از رانندگی در مسیری با نور کافی، زمان می برد تا چشم ها با تاریکی سازگار شوند. فورد به امید سهولت رانندگی در شب برای رانندگان، در حال آزمایش فناوری جدید چراغ های جلو است.

رانندگی در شب

چراغ هایی که با یک نور پروژکتور شروع شد، می تواند فناوری های نورپردازی را به سطح بالاتری برساند. اکنون این پتانسیل وجود دارد که چراغ های جلو، کارهای بیشتری از روشن کردن مسیر پیش رو را انجام دهد تا به کاهش آسیب ناشی از رانندگی در شب کمک کند.

رانندگی در شب

چراغ‌های هم می‌توانند وسیع‌تر از نمادها را بر روی جاده نشان دهند که هم برای خودروهای سواری و برای افراد دیگر در مسیر مفید باشد. چراغ های اتصال جلو به یک سیستم ناوبری می تواند به آن اجازه دهد تا پیچ های پیش رو، دوربرگردان یا ترافیک را نمایش دهد. از طرف دیگر، این فناوری می تواند اطلاعاتی در مورد آب و هوا از طریق نمادهای پیش بینی شده باشد که مه، برف یا یخ زدگی پیش رو را نشان می دهد، در اختیار راننده قرار می دهد.

رانندگی در شب

هنوز مشخص نیست که چراغ های جلوی هوشمند زمانی عرضه می شود و یا چه هزینه ای چقدر خواهد بود. این بار اولین نیست که  فورد  یک غیرعادی بر نور را آزمایش می کند. در سال ۲۰۲۰، این غول خودروسازی به عنوان بخشی از کمپین «مسیر را به اشتراک بگذارید»، از کت نورپردازی عجیبی به نام «کت ایموجی» رونمایی کرد.

نمونه اولیه این کت، دارای یک پنل LED بزرگ در پشت آن است که موتورسواران می‌توانند از ایموجی ها و بررسی های مختلف را روی آن نمایش دهند و تغییر حرکات خود را در جاده بسیار آسان تر کنند. یک صفحه کنترل کوچک را می توان به دسته های متصل کرد، با یک دکمه مربوط به شش شکلک، فلش چپ، یک فلش راست، یک علامت خطر، یک صورت، یک چهره اخم شده یا یک چهره خنثی. بسته به اتفاقی که در پیش است، موتور سواران می‌تواند روی دکمه نظر خود را فشار دهد و ایموجی مرتبط، پشت آنها به تصویر کشیده شود.

حجم ویدیو: 3.38M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.