| کد خبر: 215354 |

◄ وام دو میلیونی قرض الحسنه به تاکسیران‌های آسیب دیده تعلق می‌گیرد

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رانندگانی که بیمه تامین اجتماعی ندارند هم شامل تسهیلات کرونایی می شوند. با همکاری بنیاد علوی وام قرض الحسنه نیز به رانندگان تعلق می یابد.

تین نیوز

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: رانندگانی که بیمه تامین اجتماعی ندارند هم شامل تسهیلات کرونایی می شوند. با همکاری بنیاد علوی وام قرض الحسنه نیز به رانندگان تعلق می یابد.

به گزارش تین نیوز، مرتضی ضامنی درباره فرآیند ارسال پیامک وام کرونا به رانندگان گفت: وزارت رفاه فهرستی که توسط وزارت کشور ارسال شده را مبنا قرار داده است. در گام اول به آن دسته از رانندگانی که دارای بیمه تامین اجتماعی رانندگی هستند فرایند ارسال پیامک آغاز شده و طبق گزارش مجموعه وزارت رفاه تعداد زیادی از رانندگان تشکیل پرونده داده و طی روزهای آتی کسانی که راننده هستند، بیمه تامین اجتماعی ندارند و لیست آن ها توسط وزارت کشور اعلام شده و کارکرد آن ها به صورت سیستمی مورد تایید وزرات کشور است؛ فرایند ارسال پیامک برای آن ها هم ارسال می شود. راننده باید به سایت کارا مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهد.

وی افزود: پس از ثبت نام باید به شعبه ای که در سامانه معرفی شده است مراجعه و فرایند را تکمیل کنند. بعضی از رانندگان به سامانه مراجعه کرده و این فرایند را ادامه نمی دهند و آن ها کسانی هستند که معطل مانده اند. باید توجه داشت که پس از تکمیل فرایند در سامانه، به شعبه مراجه شود. بحث ضمانت هم با یک چک یا سفته بدون نیاز به ضامن اضافی انجام می شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به رقم 600 راننده که به کرونا مبتلا شده اند گفت: 450 راننده ای که کرونا گرفته اند صرفا در حوزه تاکسیرانی بوده و رقم 600 نفر مجموع ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر بود.

ضامنی تسهیلات این رانندگان را این گونه تصریح کرد: تعدادی از رانندگان تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و حمایت های دولت هم طبق معمول ادامه دارد. اما در هر سازمان تاکسیرانی نیز رانندگانی که از کرونا اسیب دیده اند، مورد حمایت قرار می گیرند.

او  ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با بنیاد علوی تسهیلات ارزان قیمتی برای قشری از اسیب دیدگان حوزه کرونا در نظر گرفته شد. آن ها با مراجعه با بانک سینا می توانند مبلغ دو میلیون تومان وام قرضه الحسنه نیز بگیرند. بسته های معیشتی که شهرداری ها هم در نظر گرفته اند، از سوی دیگر حامی قشر آسیب دیده از این بیماری است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به موضع قانونی بیمه بیکاری، درباره وضعیت بیمه بیکاری رانندگان بیان کرد: در بحث تامین اجتماعی سه درصد در حوزه ای لحاظ می شود که بیمه کارفرمایی-کارمندی است. بیمه رانندگان طبق قانون این سه درصد را نداشته و به گفته سازمان تامین اجتماعی بر این اساس بیمه بیکاری به رانندگان تعلق نمی گیرد.

ضامنی برای حل این مشکل گفت: این موضوع را ما از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیگیریم و تقاضا داریم که اصلاحیه در قانون اعمال شود تا با پرداخت این سه درصد توسط رانندگان، در صورت بروز مشکلی در آینده بتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

در ادامه وی به نکات پروتکل های بهداشتی در حوزه تاکسیرانی اشاره کرد: در حوزه مسائل کرونایی ما تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت هستیم. مصوبات ابلاغ شده، استفاده از ماسک و دست کش، ضدعفونی توامان خودرو به صورت مستمر و در کنار این ها کاهش تعداد مسافر به سه نفر از الزاماتی است که در پروتکل ها آمده است. توصیه ای هم انجام شده بود که در خطوط پرتردد از جداکننده های فضا برای محافظت از سلامت راننده استفاده شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اجرای پروتکل های اصلی گفت: جداکننده ها توسط بسیاری از شهرداری ها در دستور کار قرار گرفته، تولید شده و مخصوصا به خطوط پرتردد داده می شود اما به صورت الزام از طرف وزارت بهداشت ابلاغ نشده است.

او از رانندگان برای همراهی آن ها در ایام کرونایی کشور تشکر کرد و به مراحل نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی پرداخت و گفت: رعایت پروتکل ها موضوعی است که در گام اول سلامت راننده را که بیش از مسافرین در معرض خطر است، حفظ می کند . این اهرمی جدی برای انجام این فرایند است. در وهله دوم ناظران هستند که بر اجرای ضدعفونی تاکسی ها نظارت می کنند. در نهایت هم شهروندان هستند که گزاراشات مردمی را از درگاه های مختلف به شهرداری اطلاع می دهند. در صورت بروز تخلف با ارسال شکایت به کمیته انضباطی سازمان های تاکسیرانی با تاکسیران ها مقابله می شود. اما تاکید می کنم که تاکسیران ها در همراهی این حوزه پیشرو بوده اند.

مرتضی ضامنی در پایان درباره ضدعفونی تاکسی ها عنوان کرد: ضدعفونی دو صورت کلی و جزئی انجام می شود که در بسیاری از ایستگاه های پرتردد تاکسی توسط شهرداری ها انجام میشود. در بخش جزئی نیز با پمپ های دستی که شهرداری ها یا رانندگان تهیه کرده اند این ضدعفونی انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.