| کد خبر: 195480 |

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو:

◄ افت 40 درصدی قیمت خودرو/ضرر در کمین سرمایه‌گذاران

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش 40 درصدی قیمت خودرو و ضرر سرمایه‌گذاران خبر داد.

تین نیوز

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش 40 درصدی قیمت خودرو و ضرر سرمایه‌گذاران خبر داد.

به گزارش تین‌ نیوز سعید معتمدی ثبات بازارهای سرمایه‌ای چون ارز  و همچنین تغییرات مدیریتی در خودروسازان کشور را در این افت سهیم دانست و گفت:  ثبات نرخ ارز و تغییر و تحول در شرکت‌های خودرو ساز سبب کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو شده است، دراین بین افرادی که خودرو را به عنوان کالایی برای سرمایه‌گذاری خریده‌اند هم اکنون با زیان ۴۰ درصدی مواجه هستند.

وی این کاهش قیمت را برای همه خودرو‌های داخلی و مونتاژ دانست و افزود: روند کاهش قیمت با شیب کندی در حال انجام است.

معتمدی افزایش عرضه را از سوی شرکت‌های خودرو ساز دلیل دیگر کاهش این قیمت‌ها دانست و ادامه داد: در حال حاضر پراید ۱۱۱ با ۲ میلیون کاهش با قیمت ۴۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۴۳ میلیون تومان و تیبا نیز با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی گفت: سمند با قیمت ۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۰۶ تیپ ۲ ساده نیز با قیمت ۷۸ میلیون تومان معامله شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان این که شرکت‌های خودرو ساز خودرو‌های ناقص را تکمیل و روانه بازار کرده‌اند، افزود: هم اکنون در بازار خودرو رکود کامل وجود دارد، زیرا قیمت این کالا همچنان به قیمت مورد نظر مصرف کننده و خریدار برای خرید نرسیده است.

معتمدی، با اشاره به انتظار مصرف‌کنندگان برای کاهش بیش‌تر قیمت خودرو در بازار گفت: قیمت‌ها در ۲۰ فروردین بسیار پایین بود، ولی هنوز قیمت‌های موجود به این تاریخ نرسیده است از جمله پژو ۴۰۵ که در تاریخ ۲۰ فروردین ۶۸ میلیون تومان عرضه شده و هم اکنون ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که این اختلاف به دلیل عرضه کم و مدیریت بازار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.