| کد خبر: 180618 |

◄ مدل ضد فساد در 3 شرکت خصوصی دریایی پیاده‌سازی شد

طرح ضد فساد در سه شرکت خصوصی، دو شرکت فعال در حوزه دریایی و کشتیرانی و یک شرکت فارغ از بحث حوزه دریا شده پیاده‌سازی شده که نتایج مثبتی داشته است.

تین نیوز

عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای طرح و مدل ضد فساد بر روی 3 شرکت خصوصی فعال در حوزه دریایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، ملک‌رضا ملک‌پور در چهلمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانودری گفت: طرح ضد فساد در سه شرکت خصوصی، دو شرکت فعال در حوزه دریایی و کشتیرانی و یک شرکت فارغ از بحث حوزه دریا، پیاده‌سازی شده که نتایج مثبتی داشته است.

ملک پور ادامه داد:  از سه سال پیش، طرح و مدل ضد فساد در اتاق بازرگانی ایران تصویب شد و با توجه به اجرای آزمایشی آن در سه شرکت خصوصی حوزه دریایی می‌توان امیدوار بود که با بازبینی مدل مدیریت داخلی و کنترل فعالیت‌های مدیران و کارمندان مجموعه فساد در بخش خصوصی را کنترل کرد.

مبارزه با فساد تنها با فرهنگ‌سازی ممکن است

در ادامه این جلسه عضو هیات‌مدیره سازمان بنادر و دریانوردی نیز تنها راهکار مبارزه با فساد را اجرای سیاست های فرهنگی داشت.

محمدعلی حسن‌زاده گفت: با توجه به اینکه قوانین قابل تفسیر هستند، نمی‌توان انتظار داشت که با اصلاح قوانین این معضل اقتصادی حل شود. بنابراین باید به مانند بسیاری از جوامع پیشرفته با تعلیم و تربیت افرادی اخلاق‌مدار آموزش داده شوند و این آموزش‌ها هستند که می‌توانند مانع بروز فساد در اقتصاد شوند.   

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین پیشنهاد کرد با همکاری همه‌جانبه و تهیه یک برنامه مدون، نقاط فسادزا را شناسایی و در راستای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

حسن‌زاده ادامه داد: در این برنامه جامع می‌توان تمام خدمات‌دهندگان، خدمات گیرندگان و هم‌چنین نهادهای حاکمیتی را گردهم آورد و نقاط حساس و احیاناً فسادخیز را شناسایی و رفع کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.