راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان نخستین طرح قطار تندرو در ایران است که هم اکنون در حال ساخت است.
راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان نخستین طرح قطار تندرو در ایران است که هم اکنون در حال ساخت است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ویکی پدیا، این راه آهن زمان سفر بین تهران و اصفهان را کاهش می دهد و از شهر قم نیز می گذرد. همچنین اصفهان و قم را به فرودگاه بین المللی امام خمینی، مهم ترین فرودگاه بین المللی ایران، متصل می کند و ترابری هوایی بین المللی را برای مسافران قم و اصفهان آسان تر می کند.
این راه آهن از استان های تهران، قم، مرکزی و اصفهان و شهرهای تهران، قم، دلیجان، میمه، مورچه خورت و اصفهان می گذرد و در محل ایستگاه جدید راه آهن قم، با راه آهن تندرو اراک-قم تلاقی خواهد داشت.
این خط نخستین راه آهن تندرو پس از انقلاب اسلامی در حدود سال ۱۹۹۰ بود و به دلیل فناوری موجود در آن زمان سرعت مورد نظر ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت بود؛ مانند شینکانسن در ژاپن، ت.ژ. و در فرانسه و اینترسیتی-اکسپرس در آلمان.
میزان اصلاح نقطه پرتصادف و مستعد حادثه در سه ماه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی کشور ۶۴ نقطه اعلام شده است.
میزان تردد زوار از مرز مهران در هفته اول محرم 1404 بیش از 100 هزار زائر ثبت شد.
نایب رئیس کمیته حقوقی انجمن کشتیرانی عقیده دارد چهار محور عدم توجه به جوان گرایی، سوءمدیریت، عدم هماهنگی میان سیاست ها…
میزان جابجایی کالا در کشور و میزان جابجایی کالای اساسی از بنادر کشور در اولین روز از تابستان در این اطلاع نگاشت ارائه…
البته مسیر قم مورد استفاده هست اما در خقیقت توقع این بود که شهر جدید پرند ارتباط بهتری با شهر اصلی. داشته باشد
لطفا سریعتر
این پروژه چندین سال هست که تعطیل شده و هزاران میلیارد پول خرج شده و نصفه کاره رها شده
این پروژه تعطیل شده پس الکی پور ندید