• با رای نمایندگان مجلس، علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، ناظر مجلس بر شورای عالی صنایع دریایی شد.

  • بسیاری از کشورهای اطراف ما و کشورهای آسیای میانه به تجارت از طریق آب های ایران نیاز دارند. بنابراین با شناخت چنین نیازی و با تسریع تکمیلِ کریدورهای اصلی باری لازم است که با حفظ بازار آنها، همزمان تلاش مان بر توسعه زیرساخت ها به منظور افزایش حجم تجارت باشد تا بتوانیم در صنعتی که هرروز در کشورهای پیشرفته به سرعت رشد میکند، حرفی برای گفتن داشته باشیم و از گردونه رقابت نه تنها حذف نشویم بلکه تراز تجاری مان هرروز بالاتر برود.

  • در روزهای گذشته ششمین کشتی از محموله ۷۵ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد. با رونق بنادر تجاری بویژه بنادر جنوبی با مرکزیت چابهار، در حالی شاهد رونق صادرات و واردات هستیم که اقتصاد همه کشورهای جهان تحت تأثیر اپیدمی کرونا ویروس قرار گرفته است.

  • برنامه دولت روسیه بر استفاده از بندر چابهار در انتقال کالا به سایر کشورها خصوصا شبه قاره هند و همچنین سرمایه گذاری در زمینه ایجاد و ساخت ترمینال اختصاصی از قبیل ترمینال اختصاصی کانتینر و فله مایع در بندر شهید بهشتی است. در همین زمینه مدیرعامل سازمان بنادر قول داده است که تا پایان امسال، بخش مهمی از فاز سوم بندرشهیدرجایی به بهره برداری برسد.

  • در قانون مصوب 1343.6.29 کمیسیون مشترک مجلسین که اصلاحیه آن در تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسید، آمده است مهندسان و افسران و کارکنان ایرانی کشتیرانی در مدتی که جزو کارکنان کشتی باشند از پرداخت مالیات بر حقوق و مزایای دریافتی معاف خواهند بود.

  • مسیرهای اصلی و بنادرترانزیتی درایران (شمال- جنوب ، شرق- غرب) به شرح زیر است:

  • یکی از انواع مورد استقبال و شیوه‌های رایج حمل‌ونقل مسافر، حمل‌ونقل دریایی است. در این قسمت مطابق با وعده قبلی از مسوولیت شرکت‌ها و متصدیان حمل‌ونقل دریایی در خصوص حمل و جابه‌جایی مسافران و گردشگران خواهیم گفت.

  • ایران کشوری است که بیش از دوهزار کیلومتر مرز آبی دارد. در شمال و جنوب ایران بسیاری از شهرها در حاشیه دریا قرار گرفته‌اند. اما مسافرت دریایی از مرز ایران به طرف کشورهای همجوار یا از یک شهر به سمت شهری دیگر، حتی برای ایرانیان که قرن‌ها است همجوار با دریا بوده‌اند، اندکی نامانوس و پرمخاطره به نظر می‌رسد.

  • این آیین‌نامه به استناد بند 13 ماده 7 قانون تغییر نام وزارت راه به وزارت راه و ترابری و تجدید تشکیلات و تعیین وظایف آن مصوب 1353 و ماده 2 آیین‌نامه ترکیب شورای عالی هماهنگی ترابری کشور و وظایف و اختیارات شورا مصوب 12/10/1353 و نیز قانون تشکیل وزارت راه و شهرسازی مصوب 31/03/1390 تهیه و تأیید شد.

  • برای بسیاری از دانشجویان ایرانی از این دست اتفاقات‌ زیاد افتاده است که حتی با وجود پذیرش از یک دانشگاه معتبر خارجی، گذرنامه دارای اعتبار، داشتن همه مدارک و شرایط کافی، در نهایت موفق به اخذ روادید (ویزا) کشور مقصد نشده‌اند. اعطا یا عدم اعطای روادید یک کشور به فرد بیگانه از جمله اعمال وظایف حاکمیتی مقامات مسوول کشور است و آنها هیچ اجباری بابت پاسخگویی به افراد ندارند.

آرشیو