1 از
  • نوستالژی

    سیاست تولید این خودرو در ابتدا، بر پایه‌ی ساخت خودرویی ارزان برای همه‌ی اقشار جامعه بود. در ابتدای تولید این خودرو، بخش بزرگی از جامعه‌ اروپایی را صاحب خودرویی با قابلیت‌های مناسب و متناسب با قیمتش کرد. این خودرو در بین ما ایرانیان به فولکس قورباغه‌ای معروف است و جز کالاهای نوستالژیک محسوب می‌شود.

  • ماشین ارزان‌قیمت هیتلر

    در دهه 30 میلادی، ادولف هیتلر، رهبر حزب نازی به فردیناند پورشه، صاحب کارخانجات «پورشه» در اشتوتگارت فشار آورد تا خودرویی ارزان و مناسب خانواده در پلتفرم‌های خودروسازی «پورشه» ساخته شود. هیتلر در آن زمان به آقای پورشه گفته بود که این خودرو باید کوچک باشد. بنابراین مدل اولیه «بیتل» با دو درب و قابلیت سرعت 100 کیلومتر در ساعت ساخته و به بازار عرضه شد. هرچند تولید اولیه این خودرو در مقیاس کوچکی بود.

  • فروش جهانی

    پس از جنگ جهانی دوم، تولید خودرو بار دیگر از سر گرفته شد. فروشندگان این خودرو را «تیپ یک» می‌خواندند. 10 سال بعد، شرکت «فولکس واگن» آلمان، کار مونتاژ قطعات و ساخت «بیتل» را با قدرت بیش‌تری انجام داد تا «بیتل» که حالا عنوان «سوسک کوچک» را گرفته بود در سرتاسر جهان به فروش برسد.

  • شهرت

    با توجه به گذشته این خودرو و حضور نازی‌ها در ساخت نخستین مدل‌های آن، زمان زیادی گذشت تا «بیتل» در آمریکا محبوب و مقبول شود. پس از آنکه فیلم «the love bug»توسط هالیوود ساخته و پخش شد؛ خودروی «بیتل» هم به سرعت میان آمریکایی‌ها محبوب شد و فروش آن بالا رفت.

  • تغییر شکل

    در دهه 70 میلادی، فروش «بیتل» در آمریکا ادامه یافت. این زمانی است که «بیتل» در سرتاسر دنیا تولید می‌شد. کمپانی فولکس واگن، تصمیم گرفت تا خط تولید این خودرو را در سال 1999 به آمریکای لاتین، یعنی کشورهای برزیل و مکزیک ببرد تا «بیتل» را با چهره و طراحی جدیدی در این کشورها تولید کرده و به بازار خودروی آمریکا عرضه کند. «بیتل» جدید همین چیزی است که می‌بینید.

  • به پایان سلام کن!

    همزمان با عرضه مدل جدید «بیتل» به بازار آمریکا، تولید مدل قدیمی آن نیز متوقف شد. سوم جولای 2003، زمانی که آخرین نوع از این خودرو قدیمی از خط تولید شرکت در «پوبلا مکزیک» بیرون آمد؛ بیش از 21.5 میلیون دستگاه از این خودرو در سرتاسر جهان وجود داشت. این عکس، آخرین خودرو با طراحی قدیمی «بیتل» را نشان می‌دهد که در مراسمی به ولسفبورگ آلمان فرستاده شد تا در موزه فولکس واگن قرار داده شود.

  • در سیاست

    با وجود اینکه مدل قدیمی دیگر ساخته نمی‌شد؛ اما بسیاری از مردم هنوز مدل‌ نوستالژیک پیشین را به مدل جدید «بیتل» ترجیح می‌دادند. «خوزه موخیکا» زمانی که طی سال‌های 2010 تا 2015 رئیس جمهور اروگوئه بود همان خودروی بیتل قدیمی خود را که در سال 1987 ساخته شده بود؛ استفاده می‌کرد.

  • جایی در قلب مشتریان!

    فولکس واگن در سال 2012، نسل سوم خودروهای خود را وارد بازار آمریکا کرد. اما فقط 6 سال بعد، این شرکت تصمیم گرفت تا با توقف تولید این خودرو، بر تولید خودروهای الکتریکی برای خانواده‌ها تمرکز کند. حالا باید منتظر مدل جدید «بیتل» که وعده آن داده شده باشیم. اما تا آن زمان، خودروی محبوب مردم دنیا، در قلب و ذهن مشتریان باقی می‌ماند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. فکر میکنم این سومین بار هست که بیتل به آخر خط میرسه. بار اول حوالی سال 1980 م بود.پس میشه امیدوار بود که دوباره بر میگرده