| کد خبر: 266353 |

قفل تضمین بانکی قطار سریع السیر اصفهان-تهران باز شد

رییس شورای شهر اصفهان گفت: تضمین بانکی پروژه متوقف شده بود که با پیگیری های صورت گرفته قفل آن باز شد و قرار است این خط ریلی به خط قطارتهران-مشهد پیوند بخورد.

تین نیوز

رییس شورای شهر اصفهان گفت: تضمین بانکی پروژه متوقف شده بود که با پیگیری های صورت گرفته قفل آن باز شد و قرار است این خط ریلی به خط قطارتهران-مشهد پیوند بخورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور صد و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و مرحوم استاد پرورش اظهار کرد: روز گذشته شاهد برگزاری راهپیمایی باشکوه مردم به مناسبت ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بودیم، امیدواریم پیرو خوبی برای شهدای والامقام باشیم و راه آنها را ادامه دهیم.

وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز بزرگداشت مقام زن و مادر گفت: این روز شایسته احترام است و در همین راستا مدیریت شهری برنامه هایی ویژه را از ۹ تا ۱۵ دی برگزار خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به اصفهان گفت: در این سفر بازدیدی از پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران صورت گرفت. این نخستین بازدید از این پروژه، از سوی مقام مسئولی در حد معاون رئیس جمهور بود که طی دو سال گذشته صورت گرفت. در این بازدید، پروژه از نظر زیرسازی تأیید و تاکید شد که فاینانس پروژه باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه تضمین بانکی پروژه متوقف شده بود که با پیگیری های صورت گرفته قفل آن باز شد، افزود: همچنین گفته شد قرار است این خط ریلی به خط قطارتهران-مشهد پیوند بخورد که اتفاقی با ارزش برای کشور است.

نورصالحی با اشاره به بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از سالن اجلاس سران گفت: این مرکز سال ۱۳۸۹ طی موافقت نامه میان مدیریت شهری و دولت وقت با تأمین زمین از سوی شهرداری و تأمین مالی از سوی دولت آغاز شد اما یک پنجم تعهد دولت عملی شد، در حالی که مدیریت شهری به تعهدات خود به صورت کامل عمل کرد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری این پروژه را به حدود ۹٠ درصد رساند. رئیس جمهور نیز در جریان سفر به اصفهان برای حضور در جایزه مصطفی موضوع را بررسی کرد و مأموریت داد تا این پروژه را به عنوان سرمایه ملی مشاهده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این پروژه یک آورده برای نظام است و دولت باید کمک کند تا تکمیل شود. امیدواریم توافق نامه سال ۱۳۸۹ به روز شود زیرا زمین و مساحت اضافه شده و حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل لازم است که باید تأمین شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوا با محوریت محیط زیست گفت: در این جلسه بر توسعه زیرساخت های حمل و نقلی اصفهان تاکید شد. هدف مدیریت شهری راه اندازی فاز اول خط دوی مترو در سال آینده است و مقرر شد هر کمکی برای تأمین پیش پرداخت مپنا به مبلغ ۹٠ میلیون یورو لازم است صورت گیرد. در این جلسه همچنین کمک به تأمین اتوبوس برقی هم جز مصوبات قرار گرفت.

نورصالحی بیان کرد: مقرر شد صورت جلسه کمک به این حوزه از سوی شهرداری تدوین و نیازهای ما در حوزه حمل و نقل عمومی و مرکز همایش ها اعلام شود.

وی با تاکید بر حمایت از مدیریت اداره کل محیط زیست استان گفت: در خصوص مبارزه با آلودگی هوا و مقابله با مجموعه های آلاینده که همراهی خوبی ندارند، از حرکت های محیط زیست حمایت می کنیم. طرح های توسعه ای که مصوب نیست و خلاف مصلحت شهر است باید متوقف شود و همه ما همدلانه پیگیر این اقدامات خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان با اشاره به وضعیت آب و هوا و خشکسالی گفت: زمستانی به نسبت گرم را پشت سر می گذاریم و از خدا می خواهیم که نزولات جوی را بر ما نازل کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟