| کد خبر: 86558 |

امتیاز ورود کالاهای ملوانی لغو نشود

تین نیوز | نماینده استان هرمزگان در اتاق اصناف کشور گفت: رونق این بازار متصل به گمرک و امتیاز ملوانان برای ترخیص کالاهای ملوانی است، بنابراین امتیاز ورود کالاهای ملوانی نباید لغو شود.

 
احمد زاهدی با اشاره به معافیت مالیاتی تمامی اصناف و بازاریان شامل ماده 71 نظام صنفی در سال‌های 93 و 94 اظهار داشت: این معافیت شامل اصنافی است که دارای صندوق‌های مکانیزه و یا کامپیوترهای برنامه‌دار باشند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیشنهادی برای رونق اقتصادی بازار بندرلنگه گفت: رونق این بازار متصل به گمرک و امتیاز ملوانان برای ترخیص کالاهای ملوانی است با توجه به اینکه بار تجاری و کانتینری بیشتر از طریق این بندر صورت می‌گیرد و بیش از 500 ملوان درگیر این امور هستند اگر این امر تداوم پیدا کند بازار بندرلنگه با توجه به رفع تحریم‌ها به تدریج دارای رونق اقتصادی می‌شود.

نماینده استان هرمزگان در اتاق اصناف کشور اضافه کرد: با توجه به زمزمه‌هایی مبنی بر متوقف کردن ورود کالاهای ملوانی، انتظار می‌رود مسئولین استانی و کشوری در این امر تجدید نظر کنند تا ملوانان بتوانند از ظرفیت خود برای رونق اقتصادی و امرار معاش به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم به رونق اقتصادی کمک کنند.

زاهدی تصریح کرد: اگر چنانچه 40 هکتار زمین برای شهرک صنفی در نظر گرفته شود و صنوف آلاینده در آنجا مستقر شوند 200 شغل جدید ایجاد خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف بندرلنگه خاطر نشان کرد: بازارچه مرزی در راستای رونق اقتصادی برای ساحل‌نشینان و مرزداران این منطقه مثمرثمر است که متاسفانه این بازارچه احداث نشده و حتی از دستور کار هم خارج شده است.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی 400 نفر از اصناف گفت: با همکاری خوب و صمیمی بسیج اصناف تاکنون 400 نفر برای بیمه تکمیلی تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد برای 200 نفر کارت بیمه صادر شده است و مابقی آنان تا پایان اردیبهشت‌ماه صادر خواهد شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.