| کد خبر: 70793 |

جزئیات پروژه راه‌آهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد / پیشرفت ۷۰ درصدی قطعه دوم پروژه

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه خط راه آهن مبارکه- سفید دشت -شهرکرد به طول ۹۷ کیلومتر با سرعت مناسبی در حال انجام است.

قاسم قاسمی گفت: این  پروژه به‌طول ۹۷ کیلومتر به چهار قطعه تقسیم می‌شود که در حال حاضر قطعه دوم با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی به‌طول ۲۱ کیلومتر در حال گذراندن مراحل پایانی خود است.

وی به تشریح مشخصات فنی کل پروژه پرداخت و اظهار کرد: این پروژه به ۴ قطعه تقسیم شده است که قطعه اول الف از کیلومتر صفر تا ۳۰  دارای یک تقاطع غیر همسطح و یک پل خاص، قطعه اول ب از کیلومتر ۳۰ تا ۴۲ دارای یک پل خاص و دو تقاطع غیر همسطح، قطعه دوم از کیلومتر ۴۲ تا ۶۳ دارای یک ایستگاه و دو تقاطع غیر همسطح و یک پل خاص و قطعه سوم نیز از کیلومتر ۶۳ تا ۹۰ دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیر همسطح است و ۷ کیلومتر باقی‌مانده شامل راه‌های دسترسی با ایستگاه‌ها است.

قاسمی با بیان اینکه تعداد پل‌های کوچک حدود ۲۰۰ دستگاه و تعداد تونل‌های موجود در کل پروژه ۴ دستگاه است٬ افزود: قطعه ۲ پروژه راه آهن  مبارکه – سفید دشت – شهرکرد با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان با سرعت مناسبی رو به اتمام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در مسیر قطعه ۲ این پروژه یک تونل به‌طول ۶۲۰ متر وجود دارد که حفاری ۱۸۰ متر آن باقی‌مانده و به علت اینکه تونل از جنس ریزشی است عملیات حفاری آن با مش و قاب‌گذاری و شات کیریت در حال اجرا است.

قاسمی با اشاره به این مطلب که با راه اندازی کامل این پروژه ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می‌شود اضافه کرد: با احداث راه آهن و وصل آن به شبکه سراسری ریلی مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.