| کد خبر: 61090 |

تقدیر از پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء و توسعه ناوگان قطار حومه‌ای

تین نیوز | عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قطار حومه‌ای قزوین به استان‌های همجوار نیز خدمات‌رسانی می‌کند گفت: قطعا آثار مثبت توسعه قطار حومه‌ای در کاهش هزینه حمل‌ونقلی خانوارها٬ آلودگی هوا٬ مصرف سوخت و ترافیک جاده‌ای خود را نشان می‌دهد.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رجب رحمانی با اشاره به فواید و آثار مثبت راه‌اندازی قطار حومه‌ای تهران-قزوین گفت: خدمات‌دهی ناوگان ریلی حومه‌ای تأثیر مستقیمی بر کاهش بار ترافیک جاده‌ای و روان‌سازی تردد خودروها در محور قزوین-کرج و کرج-تهران در صبح‌ها و محور تهران-کرج و کرج-قزوین در بعدازظهرها دارد.
 
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: قطار حومه‌ای قزوین به استان‌های همجوار نیز خدمات‌رسانی می‌کند بر همین اساس می‌توان این پروژه‌ را ملی دانست و از تلاش‌ها و اقدامات بسیار مفید وزارت راه‌وشهرسازی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تشکر از پیگیری‌های وزیر راه و  شهرسازی در ارتقاء و توسعه ناوگان قطار حومه‌ای یادآور شد: هرچه حمل و نقل ریلی بین شهری در حوالی استان تهران توسعه پیدا کند و مردم به استفاده از این وسیله نقلیه راغب شوند قطعا آثار مثبتش در ارتقای ایمنی سفر٬ کاهش هزینه خانوارها٬ کاهش آلودگی هوا٬ کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک جاده‌ای و توسعه و آبادانی کشور خود را نشان می‌دهد.
 
روزانه یک  قطار ساعت ۵:۲۰ دقیقه صبح از قزوین به تهران و ساعت۱۶:۲۰ از تهران به قزوین حرکت می‌کند. قیمت بلیت قطار ریل‌باس حومه‌ای قزوین-تهران ۳۰۰۰ تومان و ظرفیت آن ۳۳۶ نفر است. زمان سیر این قطار حومه‌ای ۲ ساعت است و در ایستگاه‌های هشتگرد٬ کرج٬ شهر قدس و تهران توقف می‌کند.
 
ساعت سیر قطار حومه‌ای تهران-قزوین طوری پیش بینی شده که پیش از ساعت ۷:۲۰ در ایستگاه راه آهن تهران باشد تا کارمندان و افراد شاغل پیش از ساعت ۸ به محل کار خود برسند همچنین ساعت برگشت هم پس از ساعت ۱۶:۲۰ یعنی پایان وقت معمول اداری خواهد بود. راه اندازی این قطارحومه‌ای از میزان بار ترافیک جاده‌ای تهران-قزوین می‌کاهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    ولی با یک گل بهار نمی شه این مسیر نیاز به حرکت دهها قطار محلی در روز دارد راه آهن ایران هم قادر به اینگونه سرویسها نیست سازماندهی خاص برای قطارهای محلی و خطوط حومه لازم است