| کد خبر: 56920 |

مدیرعامل راه آهن اعلام کرد:

◄ یکپارچگی حمل و نقل و توسعه شهری، اهداف امضای قرارداد توسعه ایستگاه های اصلی راه آهن با فرانسه

تین نیوز | مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم امضای قرارداد توسعه ایستگاه های اصلی راه آهن، در خصوص اهداف امضای این قرارداد گفت: این قرارداد با دو هدف یکپارچگی حمل و نقل و توسعه شهری امضا می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز مراسم امضای قرارداد توسعه ایستگاه های اصلی راه آهن کشور امروز 10 تیرماه بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن فرانسه در ساختمان این شرکت انجام شد.

در این مراسم محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت راه آهن ، وحید علیقارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه آهن، اتین تریکو مدیر عامل شرکت ارپ (AREP) فرانسه و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی هر دو کشور حضور داشتند.

مدیر عامل شرکت راه آهن در صحبت های خود در این مراسم در خصوص مقوله توسعه شهری گفت: توسعه شهری این امکان را می دهد ما بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی را برای زندگی زیبا و راحت تر مردم فراهم کنیم. مردم در حاشیه شهرهای بزرگ، زندگی چندان مناسبی ندارند این در حالی است که می‌توان با استفاده از حمل و نقل حومه‌‌ای، شرایط راحت‌تری را به وجود آورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه ادغام وزارت راه و مسکن فرصت طلایی‌ای را برای تفکر جدید در توسعه شهری به وجود آورده است.

پورسید آقایی  در ادامه با اشاره به اینکه ما شاهد رفتار جزیره ای سازمان ها هستیم، ابراز داشت: ما در هدف دوم این قرار داد به دنبال طراحی ایستگاه‌های حمل و نقل چند وجهی هستیم که ترمینال‌های اتوبوس، مترو و دیگر انواع حمل و نقل در یک جا متمرکز باشند تا مردم مفهوم یکپارچگی را احساس کنند. در کشور ما سازمان ها به صورت جزیره‌ای فعالیت می کنند.به عنوان مثال  خط مترو با ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه ارتباط ندارد.

وی در خصوص نوع طراحی تعیین شده برای این ایستگاه ها ابراز داشت: تبدیل ایستگاه های تهران، اصفهان و قم به ایستگاه های چند وجهی و بر اساس توسعه شهری و با حفظ هویت ایرانی و اسلامی در معماری ها با همکاری شرکت فرانسوی ارپ( (AREP) طراحی می شود.

قابل توجه است این قرارداد برای عملیات اجرایی توسعه ایستگاه های راه آهن، تهران، اصفهان و قم است و همچنین اجرای این پروژه ها  بعد از پایان طراحی با همکاری پیمانکاران داخلی خواهد بود.

گفتنی است طراحی جدید ایستگاه های تهران ، اصفهان و قم بر اساس آخرین دانش روز در مدت 20 ماه و با قراردادی به ارزش 7 میلیون یورو با همکاری شرکت فرانسوی انجام می شود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید 2 سال دیگر باقی مانده است به نظر می رسد که پایان طراحی این ایستگاه ها همزمان با پایان کار دولت یازدهم باشد .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.