| کد خبر: 4223 |

برای احداثشبکه ریلی

هند ۷.۵ میلیارد روپیه فولاد به ایران می‌فروشد

تین نیوز | منابع هندی اعلام کردند بر اساس موافقتنامه ای که به زودی امضا می شود یک شرکت هندی ۳ میلیون تن فولاد به ارزش ۷.۵ میلیارد روپیه به ایران صادر می کند.

به دنبال کاهش تحریم های غرب علیه ایران، شرکت اس ای آی ال، بزرگترین کارخانه فولاد سازی هند قرار است به زودی یک موافقتنامه نهایی برای تامین 7.5 میلیارد روپیه فولاد مورد نیاز برای احداث یک شبکه ریلی در ایران به امضا برساند. این شبکه ریلی به طول بیش از 15 هزار کیلومتر، بنادر اصلی ایران را به مراکز تولیدی این کشور متصل خواهد کرد.

خلیل رحیم، رئیس شرکت بازرگانی اس تی سی هند قرار است این هفته برای نهایی کردن برخی تشریفات تسهیل صدور فولاد از هند به ایران، به تهران سفر کند.

ایران به دنبال سرمایه گذاری هند در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی خود بوده است و به 3 میلیون تن ریل فولادی برای متصل کردن تمام شهرهای اصلی، مراکز صنعتی و همچنین بنادر خود به یکدیگر نیاز دارد. این شبکه به نقل و انتقال سریعتر کالا کمک خواهد کرد.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی هند گفت، شرکت اس تی سی از طریق انعقاد موافقتنامه با همتای ایرانی اش، وظیفه فراهم  کردن زمینه برای صادرات فولاد هند به ایران را عهده دار شده است.

وی افزود: «ایران به حدود 3 میلیون تن فولاد نیاز دارد و رئیس شرکت اس تی سی این هفته برای نهایی کردن تشریفات به تهران سفر خواهد کرد.»

یک منبع آگاه هندی نیز گفت، شرکت های دیگر هندی نظیر جیندال، ویزاگ استیل و اسار نیز در رقابت برای صدور فولاد به ایران هستند.

سی اس ورما، رئیس شرکت اس ای آی ال هند گفت: «ما سالهاست ریل مورد نیاز راه آهن هند را تامین می کنیم. مدیر بازرگانی ما  خلیل رحیم را (در سفر به تهران) همراهی خواهد کرد تا به وی در نهایی کردن شرایط کمک کند.»

مقام وزارت بازرگانی هند گفت، صادرکنندگان هندی برای کمک به مکانیزم پرداخت به روپیه، از بانک یو سی او استفاده می کنند. تسهیل مکانیزم پرداخت موجب رسیدن رقم صادرات هند به ایران به بیش از 550 میلیون دلار شده است که حدود 8 برابر چند سال قبل است.

پیش بینی شده است که حجم مبادلات تجاری ایران و هند در سال مالی 2014 به رقم 20 میلیارد دلار برسد، در حالی که این رقم در سال گذشته 15 میلیارد دلار بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.