| کد خبر: 34030 |

معاون اجرایی شرکت رجا در گفتگو با تین نیوز:

◄ مهمانداران خانم؛ از هواپیما تا قطار

تین نیوز| معاون اجرایی شركت رجا گفت: بعد از دو مرحله نظرسنجی فاز دوم طرح بكارگیری و اعزام مهمانداران خانم قطار اجرایی شد.

عبادالله فروزش، معاون اجرایی شركت رجا در گفتگو با تین نیوز گفت: در راستای تاكید مدیر عامل شركت حمل و نقل ریلی رجا مبنی بر بهبود در ارائه خدمات و افزایش رضایت‌مندی مسافرین، اواخر سال قبل و ابتدای سال بحث طرح بكارگیری و اعزام مهمانداران خانم با قطار اجرایی مطرح شد.

معاون اجرایی شركت رجا بیان داشت: در این طرح پیش بینی شد که با استخدام یک تیم مهماندار خانم با تحصیلات لیسانس و دوره آموزشی چندین ماهه، سطح آموزش و پذیرایی ارتقا بدهیم. لذا فاز اول این طرح در مورخ ۱۲ مرداد سال‌جاری، با اعزام مهمانداران خانم در قطارهای تندروی پردیس تهران – زنجان و بالعكس، انجام شد.

فروزش با اشاره به اینکه بعد از اجرایی شدن فاز اول در دو مرحله نظرسنجی صورت گرفت عنوان کرد: با توجه به احساس رضایت مسافران از اجرای این طرح شرکت رجا در آذرماه سال جاری تصمیم به اجرای فاز دوم بكارگیری و اعزام مهمانداران خانم با قطار کرد.

وی با اشاره به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل قطارهایی که برای این طرح در نظر گرفته شده ترن ست سالنی و روز رو هستند، عنوان داشت: تیم آموزشی ما با همکاری با تیم آموزشی هواپیمایی شرایط لازم را مطالعه کرد و بعد از تطبیق آن با شرایط حمل و نقل ریلی این طرح اجرا شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استانداردهای قطار با هواپیمایی کمی متفاوت است در خصوص وِیژگی های مورد تاکید در دوره آموزش این مهمانداران ابراز داشت: شیوه برخورد و اطلاع رسانی و احترام به مسافر از مهمترین ویژگی های مورد تاکید در دوره آموزش این مهمانداران بوده است.

گفتنی است فاز دوم این طرح با اعزام مهمانداران خانم در قطارهای تهران میانه و با قطار ترن ست روز رو انجام می شود. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    تین جان! دلبندم!! اولا " تسهیلات نیست وتحصیلاته!!! ثانیا " کار بسیار ارزنده ای است بشرط آنکه سلیقه ی راه آهنی درآن دخیل نباشد! تین نیوز: با تشکر از دقت نظر شما. اصلاح شد.

  • سعیدی فرد 0 0

    فکر می‌کنم این تاکید بر جنسیت مهماندار، کار بی‌معنا و بیهوده‌ای است. مگر در هواپیما الزام بر خانم بودن مهماندارها وجود دارد که این تاکید بر قطارها وجود داشته باشد؟! یعنی آقایان نمی‌توانند آموزش ببینند که با احترام با مسافرین برخورد کنند؟! آیا انتخاب، آموزش و به‌کارگیری افراد شایسته، بدون در نظر گرفتن جنسیت، بهتر نیست؟

    • legend 0 0

      یعنی شما هنوز با سیاست های کاری کشور ما آشنا نشدید؟! به خاطر اینه که به خانوما حقوق کمتر و مزایای نزدیک به صفر و یا حتی خود صفر اهدا میکنن!!!!!!!! و هیچکدوم هم اعتراض نمیکنن اگرم عده ی کمی این کارو کنن همون حقوقی هم ک میدن رو پایینتر میارن!!!!!!! اینه عدالت!!!!!!!!!!

  • آدم ساده 0 0

    نمردیم وفهمیدیم راه بهبوددر ارائه خدمات وافزایش رضایتمندی مسافرین درچیست " به پارگراف دوم مصاحبه فوق مراجعه فرمائید "

  • دوست 0 0

    با سلام همه ما خوب قصه های پشت این پیشنهاد ها رو می دونیم مردی که باید خانواده تشکیل بده بیکار شه که… خانوما میخوان گل بزن به سر ما حیف که همه خودمون رو زدیم به … یک روزی بدجور جچوب این بیفکری ها مون رو می خوریم بهانه هایی همچون اخترام به مسافر خنده دار و گریه ناکه

  • یک مسافر موافق 0 0

    اینکه بسیاری از خانم ها برخورد بهتر و حوصله بیشتری از آقایان دارند و برخی از مسافران مخصوصا خانم، راحت تر می توانند با مهماندار خانم صحبت کنند، اتفاقا نکته مهم و مزیت خوبی است. نمی دانم چرا هرجا صحبت از نقش خانم ها می شود، سریعا نکات منفی به ذهن مون می رسد. اتفاقا این کار باید زودتر هم انجام می شد. خودمان رو به جای یک مسافر بگذاریم. واقعا قبول ندارید که مادر و خواهر ما بهتر می تونند درخواست شان را با مهماندار خانم درمیان بگذارند. اصولا ما آدم ها هرکاری که انجام میشه، فقط منتقدیم. بله هر طرحی اگه خوب اجرا نشه می تونه مشکل ساز بشه اما نفس موضوع به نظرم مهمه. ضمن اینکه ملاحظات این طرح هم باید رعایت بشه تا مشکل ایجاد نشه.

  • مسافر سالهای دور 0 0

    در مورد قطار مهمانداران آقا بسیار واجب ترند. مادر و خواهر ما، به جای بیان راحتتر خواسته شان، نیاز به کمک کسی دارند که چمدان سنگین شان را بتواند آن بالا بگذارد. یا باید از مهماندار مرد استفاده کنیم یا از خانم هایی که بادی بیلدینگ کار کرده اند.

  • مسافر 0 0

    این همه کارشناسی کردید مهمانداراتون اینان؟ من با دوست خارجیم سوار قطار زنجان شدیم یه کلمه انگلیسی نمیتونستن حرف بزنن لطفا استانداردهای روز مهمانداری رو په از لحاظ ظاهر چه کاری در نظر بگیرید کار سختی نیست بخدا