| کد خبر: 28667 |

اصلاح قرارداد پروژه راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان ضروری است

تین نیوز | استاندار خراسان شمالی گفت: شرایط قرارداد پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان برای دولت یازدهم قابل قبول نبوده و این قرارداد می بایست اصلاح شود.
 
سیدعلی اکبر پرویزی ظهر یکشنبه در نشست خبری، از تدوین نقشه آمایش توسعه خراسان شمالی خبر داد و افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود این نقشه تا پایان شهریورماه امسال تدوین شود اما مشكلات به وجود آمده باعث تاخیر در این امر شد.
 
وی با اشاره به برخی مشكلات موجود در استان گفت: خشكسالی، اشتغال و ... از جمله مشكلات گریبان گیر استان هستند که می بایست برای رفع آنها دولت و ملت با یکدیگر هماهنگ و همراه باشند.
 
پرویزی همچنین با اشاره به پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان اظهار داشت: قرار داد این پروژه با شرایط بدی كه برای دولت یازدهم قابل قبول نیست بسته شده و از این جهت این قرار داد می باید اصلاح شود.
 
به گفته وی از جمله شرایط نامناسب قرارداد پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان این است که در این قرارداد دولت دهم اجازه و اختیار فسخ قرار داد را به پیمانكار داده در صورتی که این موضوع مورد تأیید دولت یازدهم نیست.
 
پرویزی اضافه کرد: اگر طرف جینی قرارداد پروژه راه آهن تمایلی به انعقاد قرارداد جدید نداشته باشد این پروژه در هر صورتی اجرایی می شود حتی اگر لازم باشد قرارداد با طرف چینی لغو خواهد شد.
 
به گفته وی برای تامین منابع مالی این پروژه ریلی مشكلی وجود ندارد و اعتبار مورد نیاز از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.
 
استاندار خراسان شمالی همچنین با اشاره به فساد مالی روی داده در وزارت نیرو، اظهار کرد: باید به سمتی حركت كنیم که روزنه ها برای ایجاد فسادها و رانت ها ایجاد نشود و این امر نیز کار دستگاه قانونگذار است.
 
رئیس كمیسیون چشم انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست نخبگان را موتور حركت یك جامعه به سمت توسعه یافتگی دانست.
 
محمدابراهیم مداحی اظهار داشت: در چشم انداز نخبه پروری نگاه ما نسبت به دیگران به نخبگان متفاوت است چراكه دیگران نخبگان را به عنوان یك عنصر مددجو تلقی می كنند.
 
وی افزود: علاوه بر حمایت های مالی كه نخبگان نیازدارند باید این افراد در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها نیز دخالت داده شوند.
 
مداحی با تاكید بر اینكه ایران باید جایگاه اول فناوری را در منطقه داشته باشد تصریح كرد: قدرت در اقتصاد و علم خود را نشان می دهد و دانشگاه ها نیز باید در این راستا ماموریت محور باشند.
 
وی با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی، آینده نگری را یكی از این ویژگی ها عنوان كرد و گفت: مدیران باید آینده نگر باشند تا فرصت و ظرفیت لازم برای توسعه استان را به وجود آورند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.