| کد خبر: 16858 |

◄ اقدامات توکاریل در خصوص تعمیرات اساسی واگن ها

تین نیوز | در حال حاضر، کشور ما نيازمند ساماندهى و نوآورى و توسعه و تأمين نيازهاى صنايع حمل و نقل ريلى است که اين امر نيز ,وابسته به سرمايه گذارى ها و تحقيقات بيشترى در اين زمينه است.

به گزارش تین نیوز، با اجرای سياست هاى خريد واگن از داخل و خارج از کشور، خريد اتوبوس ريلى و ترن، بازسازى و تبديل واگن ها در سال هاى اخير، علاوه بر افزايش ظرفيت ناوگان، متوسط عمر آنها نيز کاهش يافته است.

با توجه نیاز کشور به خدمات حوزه حمل و نقل و اینکه صنعت ریلی هم اکنون از صنایع حائز اهمیت جهان است و کشور ما نیز نیازمند توسعه این صنعت است لذا به منظور بالا بردن سطح کيفى خدمات و وضعيت واگن ها، هر ساله تعداد زيادى از آنها تحت تعمير اساسى قرار مى گيرند.

باید گفت آمار موجود در رسانه ها، بيانگر اين موضوع است که کيفيت تعميرات باعث شده با وجود افزایش ميانگين عمر واگن ها و همچنين رشد تعداد قطارهاى اعزامی، تعداد خرابى ها به ميزان چشمگيرى کاهش يابد.

در این راستا شرکت بهین ریل یکی از شرکت های زیر مجموعه توکاریل با ماشین آلات مجهز و  پیشرفته و نیز کادر فنی  کارآزموده و مجرب قادر در حوزه خدمات تعمیراتی چرخ و محور انواع  واگن با فرآیند های جامع تعمیراتی همچون: پِرس چرخ ،تعویض بانداژ ،تراش چرخ ، جوشکاری پروفیل و تعمیرات اساسی جعبه یاتاقان  اولین کارخانه از زمره کارخانجات  تعمیرات چرخ و محور انواع  واگن، در بخش خصوصی  بود که به لحاظ حساسیت و استراتژیک از جمله صنایع مادر در تعمیرات ناوگان ریلی در استان اصفهان تجهیز و راه اندازی شده است.

در این خصوص باید گفت این شرکت به منظور بهبود مستمر فرآیند های تعمیراتی خود اقدام به تاسیس و راه اندازی واحدهای زیر نموده است:

1- تحقیقات و توسعه (R&D): شرکت مهندسی راه آهن بهین ریل با تشکیل و راه اندازی دفتر تحقیقات و توسعه ؛ تحقیقات  مقدماتی وزیربنایی موثری را پیرامون توسعه ی سازمان مهندسی تعمیرات و ارائه ی راهکارهای مناسب و مطلوب و مقرون به صرفه به منظور برون رفت از بحران های  احتمالی حادث در این صنعت پیموده است.

2- کنترل کیفیت: واحد کنترل کیفیت  شرکت مهندسی راه آهن بهین ریل با استعانت از نظام نامه ی مهندسی کیفیت   و کادرمجرب و آموزش دیده و نیز با برخورداری از ابزار و تجهیزات دقیق و روز آمد توانسته تا کلیه ی فرآیند های تعمیراتی  مجموعه ی خود را با پوشش کیفی مطلوب به مشتریان  و متقاضیان ارائه نماید.

3- دفتر ایزو: این واحد با بهره مندی از نیروهای متعهد و متخصص د ر طول سال  با انجام ممیزی های مراقبتی و حرکت های هوشمندانه آرام و مستمر که تاثیری هم نیروزا  در اهداف سازمان دارد و در نهایت موجبات رضایت مشتریان و افزایش کارآیی و بالا بردن توان رقابتی سازمان را در پی دارد، توانسته با اخذ  استانداردهای جهانی و معتبر در زمینه به روزرسانی صنعت تعمیرات، گام های موثر و ماندگاری را بپیماید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عسگری 0 0

    با سلام عکسی که در صفحه اصلی گذاشتید که دارند چرخ سرویس می کنند مربوط به کارخانه تعمیرات واگن بندرترکمن هستش در ضمن از شما تقاضا می کنم که درباره کارخانجات تعمیرات واگن و زیر مجموعه های ان در نواحی دیگر نیز خبر سانی و اطلاعات و تاریخچه و … انجام دهید تین نیوز: با سپاس از تذکر شما. عکس مربوط به شرکت توکاریل، جایگزین شد. امیدواریم سایر مجموعه های توکاریل نیز در جهت اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه، ما را همراهی نمایند.