| کد خبر: 266679 |

نصب و راه اندازی ۴۴ سامانه هوشمند جاده ای در یزد

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، گفت: طی ۹ ماه گذشته تعداد ۴۵ سامانه هوشمند جاده ای به منظور افزایش ایمنی و کاهش سوانح، نصب شده است.

تین نیوز

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، گفت: طی ۹ ماه گذشته تعداد ۴۵ سامانه هوشمند جاده ای به منظور افزایش ایمنی و کاهش سوانح، نصب شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، «حامد معتمدی» در رابطه با فعالیت های مرکز مدیریت راه ها، اظهار کرد: مرکز مدیریت راه ها با هدف بهینه سازی و بهره برداری از راه های کشور و به حداقل رساندن تأخیر در جریان ترافیک جاده ای شکل گرفته است.

وی افزود: امروزه یکی از شیوه های شناسایی وقایع جاده ای، با استفاده از سامانه های تصویری و نتایج بر خط این سامانه ها است و در همین راستا طی ۹ ماه گذشته در سراسر استان یزد تعداد ۴۴ سامانه مختلف نصب شده است.

معتمدی تصریح کرد: نصب و راه اندازی چهار سامانه تردد شمار، سه دوربین نظارت تصویری، ۳۵ ردیاب خودرویی جدید و شش دوربین ثبت تخلف سرعت، از جمله اقدامات مهم در راستای شناسایی وقایع جاده ای توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان است.

وی با بیان این که در حال حاضر تعداد ۱۰۰سامانه تردد شمار و ۶۲ سامانه ثبت تخلف و ۲۴ سامانه دوربین نظارت تصویری در سطح محورهای مواصلاتی استان فعال است، ادامه داد: جابجایی پنج سامانه ترددشمار و خریداری چهار سامانه تک ثبت تخلف سرعت نیز توسط مرکز مدیریت راه های استان انجام شده است.

 این مسئول یادآور شد: با استفاده از نتایج عددی سایر ابزارهای هوشمند نیز می توان نسبت به شناسایی وقایع جاده ای اقدام کرد. به عنوان مثال، چنانچه داده های برخط دستگاه های ترافیک شمار در ساعت اوج ترافیک در یک محور گویای افت ناگهانی جریان ترافیک باشد، این وضعیت می تواند گویای وقوع نوعی انسداد جاده ای در بالادست محل استقرار ترافیک شمار باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.