| کد خبر: 270498 |

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی سیل به پل جاده مهریز – تنگ چنار

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه ها گفت: سیل اخیر در شهرستان مهریز موجب تخریب پل محور مهریز – تنگ چنار شد که برآورد ریالی خسارت وارده معادل ۲۰۰ میلیارد ریال است.

تین نیوز

محسن یوسفی رئیس اداره نگهداری ابنیه راه های این اداره کل در حاشیه بازدید از پل تخریب شده در محور مهریز – تنگ چنار اظهار کرد: حجم بیش از حد آب و شسته شدن دیواره های کناری، موجب نشست و تخریب پل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، یوسفی تصریح کرد: نتیجه بازدیدها و بررسی های انجام شده توسط کارشناسان نشان دهنده تخریب دال (دال بتنی نوعی سقف است که به صورت یکپارچه از مصالحی مانند بتن و فولاد تولید شده و در ساخت عرشه انواع پل و کف سازی ها استفاده می شود) ، دیواره میانی پل، رادیه (برای جلوگیری از آبشستگی طول پی از ابتدای ورودی تا انتهای خروجی آبروها و پلها احداث می شود) و برید(دیواره های کاهش دهنده سرعت آب در ورودی و خروجی برای جلوگیری از  نفوذ آب به زیر پی در ورودی  و شسته شدن کف پلها در قسمت خروجی) است.

وی با بیان اینکه پل تخریب شده راه دسترسی به شهرستان های مهریز، ابرکوه، هرات و مروست و همچنین مسیر ییلاقی تنگ چنار بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر مسیر انحرافی و جایگزین برای برقراری تردد کاربران تعریف شده است تا عبور و مرور به این مناطق مختل نشود.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه ها، به انجام اقدامات مقدماتی جهت بازسازی پل و بازگشایی محور اشاره کرد و گفت: طرح بازسازی پل توسط مشاور تهیه و در اولین فرصت مناقصه لازم جهت تعیین پیمانکار برگزار و مراحل بعدی بازسازی نیز انجام خواهد شد.

این مسئول در خاتمه با تأکید بر این که تخریب پل نامبرده خسارتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال را در پی داشته است، اضافه کرد: بازسازی و تکمیل پروژه نامبرده نیازمند تأمین مالی از محل اعتبارات حوزه مدیریت بحران، استانی و ملی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.