| کد خبر: 264320 |

نصب بیش از ۲۰۰۰ سامانه هوشمند حمل و نقل جاده ای در راه‌ های کشور

به زودی ۳۶۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۸۲۰ سامانه تصویربرداری ثابت و ۲۰۰ سامانه ثبت تخلفات سرعت و پلاک خوان در جاده های بین شهری کشور نصب و ۶۱۷ دوربین نظارت تصویری جایگزین دوربین های قدیمی می شوند.

تین نیوز

به زودی ۳۶۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۸۲۰ سامانه تصویربرداری ثابت و ۲۰۰ سامانه ثبت تخلفات سرعت و پلاک خوان در جاده های بین شهری کشور نصب و ۶۱۷ دوربین نظارت تصویری جایگزین دوربین های قدیمی می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد تیموری معاون برنامه ریزی این سازمان در خصوص برنامه توسعه سامانه های نظارتی هوشمند حمل و نقل جاده ای گفت: در راستای ارتقاء سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای بین شهری، سامانه های حمل و نقل هوشمند موجود ارتقاء یافته و سامانه های جدید نصب می شوند .

تیموری با اشاره به برنامه بهبود و توسعه سامانه های دوربین های نظارت تصویری و این که سامانه های تصویربرداری ثابت و دوربین های ثبت تخلف در دستور کار مرکز مدیریت راه های کشور قرار دارد، افزود: با توجه به اهمیت نظارت و رصد بر خط وضعیت ترافیکی و جوی جاده های برون شهری کشور، دوربین های جدید نظارت تصویری در نقاط مهم نظیر گردنه ها، نقاط مه گیر و دارای شرایط خاص جوی، نقاط پرحادثه نصب می شوند .
وی با بیان این که نصب و تعویض ۹۸۱ دوربین نظارت تصویری جدید در مراحل اجرا قرار دارد، گفت: در راستای توسعه و ارتقای دوربین های نظارت تصویری طرح جایگزینی ۶۱۷ سامانه قدیمی و نصب ۳۶۴ سامانه جدید در مراحل اجرا قرار دارد.
معاون برنامه ریزی این سازمان عنوان کرد: بر اساس تعداد سامانه های موجود در هر استان، سهم راه های شریانی و ترانزیتی، وضعیت انسدادها، طول راه ها، میزان تردد در سال و شرایط جوی هر استان دوربین های جدید به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها تخصیص می یابد.
تیموری استفاده از فناوری های نوین و به صرفه در جهت تکمیل پوشش نظارتی در محورهای اصلی و شریانی کشور را ضروری دانست و افزود: مرکز مدیریت راه های کشور به عنوان متولی نصب و بهره برداری از سامانه های حمل و نقل هوشمند، به جهت استفاده از فناوری های نوین و به صرفه در جهت تکمیل پوشش نظارتی در محورهای اصلی و شریانی و کاهش هزینه ها، نصب دوربین های نظارتی در محورهای فرعی، نصب ۸۲۰ سامانه تصویربرداری ثابت با قابلیت ارسال تصاویر و امکان برداشت اطلاعات تردد، دما و رطوبت را نیز در برنامه دارد.
معاون برنامه ریزی این سازمان دوربین های ثبت تخلف را ابزار مناسبی برای شناسایی و برخورد و یکی از مهم ترین منابع اطلاعاتی در داده کاوی و تحلیل های ترافیکی و حمل و نقل دانست و افزود: ۲۰۰ سامانه جدید سامانه ثبت تخلف سرعت و پلاک خوان با هدف افزایش ایمنی و تکمیل پوشش این سامانه ها در راه های برون شهری کشور نصب خواهد شد.
گفتنی است در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۲۲۴۲ دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ۲۷۶۹ دستگاه تردد شمار در جاده های بین شهری کشور فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.