| کد خبر: 266223 |

احداث قطار شهری یزد با بودجه محدود امکان ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بحث ایجاد قطار شهری در یزد با بودجه ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی شورای شهر امکان ندارد.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بحث ایجاد قطار شهری در یزد با بودجه ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی شورای شهر امکان ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حجت الاسلام سیدناصر حیدری، در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: کشور درگیر معضل ترافیکی است و وجود خودروهای شخصی و تک سرنشین دلیل این افزایش ترافیک است. در شورای ششم کمیسیون حمل و نقل راه اندازی شد و متخصصانی از راهور و دانشگاه در این کمیسیون عضو شدند و طرح هایی در حوزه کوتاه، میان و بلند مدت تدوین شد که یکی از آن ها ۲۲ مورد اصلاح نقاط ترافیکی مانند میدان معلم، باهنر و ریاضی یزدی، ساماندهی پارکینگ شهر و.. بود.

وی افزود: با افزایش خودروها، افزایش معابر هم در حال انجام است و در در بحث میان مدت با سرعت زیادی نسبت به دوره قبل در هر منطقه ای از مناطق ۵ گانه طرح هایی در حال انجام است برای مثال آسفالت بلوار اتحاد، شهدای محمود آباد، بلوار دانش پایه در منطقه دو بلوار امام محمد باقر (ع) و بلوار اسلامی ندوشن و آیت الله ابوترابی را در راستای توسعه معابر شهری داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: رینگ دوم شهری تا اواسط سال آینده در ۵/۱۳ کیلومتر به بهره برداری می رسد و بسیاری از مشکلات ترافیکی حل می شود و سامانه بی آرتی که در بلندمدت مردم کمتر از وسیله نقلیه و تک سر نشین استفاده کنند از دیگر راهکارهای کاهش ترافیک شهری یزد است.

برنامه هایی برای استفاده بیشتر از ناوگان حمل ونقل عمومی شهر یزد

حیدری گفت: ۱۲۴ دستگاه ون و اتوبوس در این دوره شورا خریداری شد و بازار اتوبوس ها از عرضه و تقاضا بهره می گیرد و شهروندان باید از اتوبوس ها استفاده کنند تا بخش خصوصی برای فعالیت انگیزه داشته باشد. استفاده کمتر از اتوبوس ها موجب خارج شدن اتوبوس ها از مسیر می شود.

وی افزود: مبحث استفاده از اتوبوس کمتر، استفاده از خودورهای شخصی بیشتر این همان ترافیک است. استفاده کم اتوبوس از مسیر یعنی از مدار خارج شدن اتوبوس و ترافیک بیشتر که این ها را باید باهم دید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد مسئله آموزش شهروندی برای استفاده شهروندان از اتوبوس ها را مهم دانست و افزود: برای این امر و در راستای تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی، در ۳۰ مدرسه ۳ هزار کارت اتوبوس شهروندی را توزیع کردیم و برای معلولان ۴۴ اتوبوس را مناسب سازی کرده ایم.

قطار شهری با بودجه محدود امکان ندارد

حیدری در ادامه برنامه تلویزیونی رصد گفت: قطار شهری با بودجه ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی امکان ندارد و بحث پارک ها و دوچرخه ها از نظر اقتصادی، بحث اقلیم سرد و گرم و محدودیت پزشکی نگاه می شود.

وی افزود: مسیر ویژه با توجه به محدودیت های یزد امکانپذیر نیست و در شورای ترافیک در نزدیک عید به جای ایجاد مسیر ویژه به طرف یک طرفه کردن خیابان ها می رویم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: رینگ شهری از دروازه قرآن بدون هیچ توقفی باید کار کند و از چهارراه محمودآباد ۱۴ طرح در شورای ترافیک رد شده که سال گذشته حتی اعتباری گذاشته شد، ولی طرح ها رد شد. برخی زمان ها بلوار دانشجو ترافیک آن بیشتر از کاشانی است که نشان می دهد باید رینگ شهری آزاد شود.

حیدری گفت: اگر رینگ شهری درست عمل کند می تواند ترافیک خیابان های اصلی شهر را کاهش دهد. در زمینه مسیر ویژه در حوزه فنی کارشناسان به نتیجه ای نرسیدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.