| کد خبر: 263932 |

تصویب مکان دهکده لجستیک یزد در یازدهمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: مکان‌یابی دهکده لجستیک یزد در یازدهمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور که با حضور اعضای این ستاد و مقامات استانی‌ یزد برگزار شد، به تصویب رسید.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: مکان یابی دهکده لجستیک یزد در یازدهمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور که با حضور اعضای این ستاد و مقامات استانی یزد برگزار شد، به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به اهمیت انجام دقیق مطالعات اقتصادی و مالی در راستای تشویق، حمایت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای راه اندازی هر چه سریع تر مراکز لجستیک کشور اعم از شهرها، دهکده ها، پارک های لجستیک و مراکز لجستیک مرزی تاکید کرد و گفت: در نشست یازدهم ستاد مراکز لجستیک کشور، ویژگی های راهبردی و ممتاز مکان منتخب دهکده لجستیک یزد که پیش از این بر اساس نوع کارکردها، دسترسی های حمل ونقلی و حیطه جغرافیایی در سند آمایش مراکز لجستیک پهنه بندی شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور افزود: با توجه به نتایج مطالعات صورت گرفته و اهتمام و آمادگی موجود در استان، پس از بررسی نقطه نظرات اعضای ستاد، محل بندرخشک پیشگامان به عنوان دهکده لجستیک یزد مورد تایید قرار گرفت که با ارتقای این بندرخشک به دهکده لجستیک امید می رود شاهد شکوفایی هر چه بیشتر آن باشیم.

افندی زاده ادامه داد: پس از مصوب شدن مرکز لجستیک یزد، جهت تثبیت این امر همه سازمانهایی که در این موضوع مسئول هستند موظف به همکاری جهت ادامه کار و ایجاد کاربری های الزامی دهکده لجستیک شدند.

افندی زاده در پایان اظهار کرد: به منظور توسعه اقتصادی استان ها، با نظر مثبت وزیر راه و شهرسازی اختیاراتی از سوی ستاد مراکز لجستیک کشور به استانداری ها به عنوان یک بازوی اجرایی جهت همکاری با سازمان مسؤول تفویض شده است که این امر زمینه بسیج استان ها در ایجاد مراکز لجستیک و استفاده از تمامی ظرفیت های استانی با راهبری استانداری ها در کنار هم افزایی ملّی و فرابخشی دستگاه های ذیربط را فراهم می سازد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در مسیر حمل محمولات وارده به کشور از طریق بندر شهید رجایی نیز بر این تفکر ایجاد شد سالهاست هیچ رونقی در آن دیده نمیشود و عملا بحال خود رها شده بندر خشک یا دهکده خشک و یا دهکده لجستیک بعنوان یه مرکز نگهداری؛ تولید و توزیع کالا بایستی مورد استفاده قرار بگیرد مشروط به وجود زیر ساختهای حمل و نقل ریلی و جاده ای .