| کد خبر: 268450 |

نقشه گردشگری اصفهان به زبان چینی بر بُن‌ مایه‌ های فرهنگی ایران و چین تاکید دارد

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نقشه گردشگری اصفهان به زبان چینی علاوه بر راهنمای گردشگری، تاکیدی بر بُن مایه های فرهنگی دو ملت ایران و چین و نمودهایی از مینیاتور تا نقاشی قهوه خانه ای است.

تین نیوز

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نقشه گردشگری اصفهان به زبان چینی علاوه بر راهنمای گردشگری، تاکیدی بر بُن مایه های فرهنگی دو ملت ایران و چین و نمودهایی از مینیاتور تا نقاشی قهوه خانه ای است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا مساح افزود: تلاش شده است تا در تهیه این نقشه از نشانه ها و رنگ های مورد علاقه چینی ها و همچنین نمودهای هنر مینیاتور که بین ۲ ملت ایران و چین مشترک است استفاده شود.

وی ادامه داد: در این نقشه نمودهایی از انواع هنر مینیاتور تا نقاشی های قهوه خانه ای بهره گرفته شد تا علاوه بر استفاده کاربردی به عنوان راهنمای گردشگر چینی، یادبودی از شهرِ اصفهان برای آن ها باشد.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در دنیا چنین نگاهی وجود دارد که سعی می کنند تولید محتوای گردشگری به شیوه ای طراحی و ارائه شود که برای گردشگران جنبه یادبود هم داشته باشد.

مساح یادآور شد: مطابق آمارهای رسمی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، امسال ۶۰ هزار نفر گردشگر چینی از اصفهان دیدن کرده اند و این گردشگران در رتبه اول شمار گردشگران خارجی قرار می گیرند که اصفهان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده اند.

وی افزود: برآوردها نشان می داد که اگر از طوفان هایی که همیشه به صنعت گردشگری ایران می زند بگذریم، این آمار ورود گردشگرِ چینی به اصفهان رشد خواهد داشت و این در حالی است که ما تولید محتوای مناسبی برای این گردشگران نداشتیم.

به گفته مساح با توجه به بازدید و افزایش قابل توجه گردشگران چینی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی اصفهان، این مورد نیازسنجی شد و در این میان آنچه از عهده اداره گردشگری شهرداری اصفهان بر می آمد، تهیه نقشه گردشگری ویژه آن ها بود.

وی تصریح کرد: حجم زیادی از گردشگران چینی اهل ورود با گروه های بزرگ مثل گروه های گردشگری اروپایی نیستند و از این رو به دلیل نوع متفاوت گردشگری آن ها، تولید محتوای مناسبی در اختیار آن ها برای معرفی اماکن و جاذبه های تاریخی اصفهان وجود نداشت.

مساح افزود: از این رو بهترین فرصت برای معارفه اصفهان به گردشگران چینی ارائه نقشه گردشگری اصفهان به زبان چینی - انگلیسی و متناسب با سلایق آن ها بود که آماده کردیم و در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران هم رونمایی شد.

به گفته وی نسخه چاپ شده این نقشه که نقاط مرکزی شهر اصفهان را معرفی می کند در اختیار آژانش های هواپیمایی، هتل ها و دفاتر نمایندگی گردشگری ایران در چین قرار می گیرد و نسخه آنلاین آن در «بایدو ( Baidu)» جست و جو گر چینی قرار داده می شود.

در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، نخستین نقشه گردشگری اصفهان به دو زبان انگلیسی و چینی رونمایی شد.

امسال در مجموع بیش از ۸۷ هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کرده اند که از این میان ۶۰ هزار گردشگر چینی از جاذبه های تاریخی کلانشهر اصفهان بازدید کرده اند.

یکهزار و ۹۴۰ اثر تاریخی استان اصفهان به ثبت ملی و ۱۵ اثر شامل میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و قنات های وزوان ،مزدآباد و مون و نیز کاروانسراهای گز، امین آباد، مرنجاب، نیستانک، کوهپایه، گبرآباد، شیخعلی خان و مهیار به ثبت جهانی رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.