| کد خبر: 268300 |

ویروسی خطرناک تر از کرونا برای نابودی گردشگری کشور

بخشی از دولت متتشر کننده ویروسی خطرناک تر از کرونا برای نابودی گردشگری کشور هستند.

تین نیوز

 رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در نامه ای به رئیس جمهور نوشت: بخشی از دولت متتشر کننده ویروسی خطرناک تر از کرونا برای نابودی گردشگری کشور هستند.

 به گزارش تین نیوز، در بخشی از این نامه آمده است: آقای رئیس جمهور، این انجمن دیگر امیدی به وزرا و مسئولان دولت شما برای رفع مشکلات صنفی ندارد، لذا راسا با شما مکاتبه صورت پذیرفته است.

مسئولین دولتی یا از برگزاری جلسه برای شنیدن مشکلات ما طفره می روند، یا اگر هم در جلسه ای مشکلات ما را بشنوند، هیچ اقدامی برای آن نمی کنند.

متاسفانه وزیر راه با وجود ۳۰۰۰ آژانس‌ مسافرتی، ایرلاین ها را به ایجاد پلتفرم فروش بلیت برای عرضه مستقیم ترغیب می کند و بابت تعطیلی آژانس ها نگرانی ندارد.

به واسطه عدم نظارت دقیق وزارت راه، شرکت راه آهن در ساعات اولیه پیش فروش بلیت، این امکان را به آژانس‌ ها برای فروش‌نمی دهد و بعد از ۵ ساعت، درست زمانی فروش برای آنها امکان پذیر می شود که دیگر بلیتی باقی نمانده است.

نکته جالب آنجاست که دفاتر خدمات مسافرتی در صورت کنسلی بلیت، ملزم به استرداد وجه به مسافران هستند، در صورتی که خودشان بلیتی نفروخته اند.

دفاتر خدمات مسافرتی، صاحب محصول (بلیت، اقامت و ...) نبوده و فقط فروشنده‌ آن هستند و می بایست فقط مالیات کمیسیون دریافتی را بپردازند، اما با تفسیر غلط سازمان امور مالیاتی، محاسبه مالیات بر مبنای کل مبلغ محصول انجام می شود. در صورتی قسمت عمده ای از آن مبلغ به هتل ها، ایرلاین ها و ...پرداخت می گردد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی متخصصان ریلی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.