| کد خبر: 266594 |

با مصوبه جدید هیئت وزیران صورت گرفت:

◄ خودروهای تاریخی از معاینه فنی معاف شدند

سخنگوی دبیرخانه کار گروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی، خبر داد : با مصوبه جدید هیأت وزیران در خصوص اصلاح آیین نامه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی، صدور ده روزه شناسنامه مالکیت و پلاک تاریخی، تسهیل تردد در معابر عمومی و همچنین معافیت وسیله های نقلیه دارای پلاک تاریخی از معاینه فنی، به تصویب رسید.

تین نیوز

سخنگوی دبیرخانه کار گروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی، خبر داد : با مصوبه جدید هیأت وزیران در خصوص اصلاح آیین نامه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی،  صدور ده روزه شناسنامه مالکیت و پلاک تاریخی، تسهیل تردد در معابر عمومی و همچنین معافیت وسیله های نقلیه دارای پلاک تاریخی از معاینه فنی، به تصویب رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، امید شریفی با بیان این مطلب اظهار داشت: موضوع  چگونگی تردد و معافیت از معاینه فنی ، همواره از دغدغه ها و مشکلات مالکان خودروهای دارای پلاک تاریخی بود که با اهتمام و‌ پیگیری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی و‌ نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که خود نیز یکی از اعضای اصلی کارگروه است به استناد اصل صد و سی هشتم قانون اساسی و برای حفظ منافع مالکان با در نظر گرفتن قوانین ملی و بین المللی، به تصویب رسیده است.

او در ادامه خاطر نشان کرد: بر این اساس با مصوبه جدید دولت که در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، وسیله های نقلیه دارای پلاک تاریخی با  ثبت  درخواست در سامانه های آنلاین، می توانند بدون مشکل در معابر عمومی تردد داشته باشند و همچنین از دریافت معاینه فنی، معاف هستند.

شریفی ادامه داد: امیدواریم اجرای این آیین نامه که منجر به تسهیل در تردد، تسریع در روند شناسایی و صیانت از وسیله هایما نقلیه تاریخی و ساماندهی وسیله های نقلیه تاریخی می شود، موجبات رضایت مالکان خودروها، افزایش تعداد مجموعه داران و متولیان موزه های خصوصی و برگزاری هرچه بهتر رویدادهای مرتبط را فراهم بیاورد.

سخنگوی کار گروه اضافه کرد: با تصویب این قانون صدور موافقت نامه برگزاری هر گونه رویداد مربوط به وسیله های نقلیه تاریخی و کلاسیک در کشور به عهده کار گروه میباشد و این اقدام قطعا به ساماندهی و نظام مند نمودن فعالیت های مرتبط با این وسیله های نقلیه منجر خواهد شد.

او همچنین تصریح کرد: صدور بیمه نامه بدنه و تخصیص کارت سوخت به وسیله های نقلیه تاریخی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی متشکل از وزارت خانه های کشور ، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت و پلیس راهور فراجا و سازمان حفاظت از محیط زیست و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.